Gå til innhold
Arkivverket

[#50596] Anne Eriksdatter f. ca1800 Tranøy


Gjest Kirsti Arctander
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Arctander

Er det noen som vet noe mer om hennes aner? Faren het Erik Olsen. Hun ble gift 7.nov 1844 med Andreas Tønder Hendriksen.(k.bok,gifte, Tranøy) der står det at hun var født på Stormoen. Jeg finner ikke Erik i FT 1801. De (Andreas og Anne) fikk sønnen Edvard Martin Andreassen f 1847.Finnes flere barn? Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Bragstad

Vet du det helt sikkert at den Erich Andreas 10 år som er oppført i tellingen ikke er 'din'?Ifølge kb. var Anne Eriksdatter 29 år ved vielsen i 1844, hun er altså født omkring 1815. Da er ovennevnte Erich Andreas ca. 25 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Hei Per.Det er jo en mulighet at det kan være han. Anne var født 22 feb 1814 så det er jo en mulighet, men det stod jo ingen ting om etternavn eller hvem han var sitt barn i FT. Det var jo enda et sammentreff at han bodde på gården Stormoen som datteren Anne kom fra. Kirkebøkene er ikke skannet for det tidsrommet, så da er jeg dessverre ikke noe nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Oddrun! Takk for hjelpa, der fikk jeg mange søsken til min tippoldefar!! Men, jeg er fremdeles ikke kommet lenger i jakten på Anne Eriksdatters aner. Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Fra FS:ANNE ERIKSEN Event(s): Birth: 22 FEB 1814 Christening: 15 MAY 1814 Tranoy, Troms, NorwayParents: Father: ERIK OLSEN Mother: ANNE HELENE AMUNDSDR ....................... ANNA HELENA AMUNDSDRMarriages: Spouse: ERIK OLSEN Marriage: 05 AUG 1811 Tranoy, Troms, Norway..................... ANE HELENA AMUNDSEN Event(s): Birth: Christening: 21 FEB 1788 Tranoy, Troms, NorwayParents: Father: AMUND OLSEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Her er rett Erik i 1801 LenkeErik var født på Tynset :ERICH OLSEN Event(s): Birth: Christening: 13 OCT 1784 Tynset, Hedmark, NorwayParents: Father: OLE PEDERSEN Family Mother: ANNE ERICHSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Hei Oddrun.Dette ser jo lovende ut. Fra hvilken kilde vet du at han ble født på Tynset? Det var ingen oplysninger om det i folketellingen.Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Har ikke funnet dåpen til Erich på Tynset,men den kan godt være i kirkeboka, det er nok tydeegenskapene mine som ikke strekker til.Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Har ikke funnet dåpen til Erich på Tynset,men den kan godt være i kirkeboka, det er nok tydeegenskapene mine som ikke strekker til.Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.