Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

[#50609] Aase Jacobsdotter Rønningen, f. Bø i Telemark 1821 - til Amerika 1843 - opphav?

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Kyrkjeboki for Bø i Telemark syner at:Aase Jacobsdotter var fødd 9.2.1821 av foreldri Jacob Hansson og Mari Andersdotter Rønningen - Hegland. Ho utvandra til Amerika i 1843 i lag med bror sin:Anders Jacobson, fødd i Lunde 14.10.1807.Her kjem me borti ein for ein ''utbygding'' framand geografi: Rønningen er namn på to ulike gardar i Bø, medan Hegland er to gardar i Nome, den eine i Lunde og hin på Ulefoss. Nekrologen til Aase frå Wisconsin 1914 fortel oss at ho var fødd på ULEFOSS!Er det nokon med lokal kunnskap som kan klara opp i dette ''rotet'' for meg og fortelja meg:* På kva gard eller plass i kva prestegjeld/kommune budde Jacob Hansson og kona Mari Andersdotter?* Er det mogeleg å få greie på frå kva gard eller plass i kva prestegjeld/kommune Jacob Hansson hadde opphavet sitt?* Og endeleg, er det mogeleg å finna ut frå kva gard eller plass i kva prestegjeld/kommune Mari Andersdotter hadde opphavet sitt?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Er det ikke samme paret som får en sönn Hans i 1817?Da er vel den Anders du har funnet vel ung...Det kan jo være at det er to par med samme navn, samme sted da.Har funnet disse barna og hver gang står det Rönningen :Hans: n° 35: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7918&idx_id=7918&uid=ny&idx_side=-15>LenkeAase n° 24: LenkeKjostol n° 5: LenkeHer er vel Kjostol i 1865: LenkeHan er på Rönningen under LundeKari n° 29: LenkeMarn Ane n° 75: LenkeKanskje fadderne ved dåp og kan hjelpe til å situere disse folka.I 1801 er det en ugift Aase Andresdtr på samme gård, kan hun være mor til Mari?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kan det være de som gifter seg på Kongsberg i oktober 1818, det står hun er fra Lunde. Ekteskap n° 25 högre side: Lenke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Un grand merci til Kjellaug for spennande, men noko ''forvirrande'' innlegg om denne huslyden.Det som synest heilt sikkert, er at foreldri til Aase, Jacob Hansson og Mari Andersdotter, var husmannsfolk på plassen Rødningen under garden Hegland i Lunde sokn, Bø prestegjeld. MEN er det paret som gifte seg på Kongsberg 24.10.1818 - han 26 år frå Stabell og ho 22 år frå Lunde? Eg trur IKKJE det kan vera same paret, for Jacob Hansson STABELL og kona Mari fekk mange born først på Kongsberg og sidan på Modum, til dels på same tid som ''vår'' Jacob og Mari fekk born i Bø (Lunde). Eg ser FamilySearch nemner born fødde mellom 1817 og 1834.Aase Jacobsdotter utvandra i 1843 i lag med ein bror, Anders Jacobson, fødd 1807! Kan henda var dette heller ein HALVbror?? Var Jacob Hansson gift første gongen med ei AASE som døydde?Eg vonar det finst folk med lokal kunnskap som kan greia ut om dette...? Kanskje ei bygdebok kan hjelpa?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ole Bjørn Darrud

Larsjeg benytter meg av Nils Buveruds utmerkede arbeid i 'gråsonen' (les Landsmarka) mellom Bø og Holla.LenkeHer vil du se at Jacob er av Holla slekt, mens Mari er 37 årig tjenestepige når de gifter seg i Holla 1815. Dvs født ca 1778. Hennes opphav er uklart.En teori (min) er at hun er datter av Anders Jørgensen og Ingeborg Pedersdtr. Født 1775, sannsynligvis i 'Hvalebygden' i Holla. Hun konfirmeres 1795.Ole Bjørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Ole Bjørn for spennande og nyttig innlegg.Eg tolkar dette slik at Jacob Hansson hadde opphavet sitt frå Kåsa i Lunde (Bø), medan Mari Andersdotter truleg var frå Holla. Eg har ingen føresetnader for å fastslå opphavet hennar, men alternativet ditt høyrest bra ut...Nok ein stor takk for at du har løyst det meste av problemet!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nils Buverud

Jeg kan ikke bidra med mye når det gjelder Mari/Maren Andersdatters opphav, men jeg synes Ole Bjørns forslag er godt. Maren var tjenestegjente på Wala i Hvalebø i 1801, og er vel den eneste som kan passe inn her, - fra Holla. Jeg har derfor lagt henne inn med merknad om usikkerhet på opphavet.Jacob Hansen Kaasa/Rødningen ble første gang gift med Aase Andersdatter, 19. juni 1803. Hun bodde da på Rønningen. Hennes opphav tror jeg med ganske stor sikkerhet er på Vipeto på Fen i Holla.Forloverne ved hans andre gangs vielse med Maren Andersdatter, 26. oktober 1815, tyder også på det: Thomas Wibetoe og Anders Wibetoe. Anders var avdøde Aases fetter. I sitt første ekteskap med Aase hadde Jacob bare en sønn: Anders, født 14. oktober 1807. De to som emigrerte i mai 1843 var altså halvsøsken, slik du Lars antyder.I 1854 eller -56 emigrerte ytterligere ett av Jacob og Marens barn: Kari, født 31. mars 1830. Oppdatert informasjonen om Jacob Hansen og hans familie finner du her: LenkeNår det gjelder gårdsnavn, så er det flere Rønningengårder under Bø hovedsogn. I Landsmarka der vi befinner oss, er det 3 (som tilkommer på forsjellige tidsrom): øvre, midtre og nedre. Her snakker vi om øvre Rønningen, som vel da var den første.Hegland er bare en gård, men den ligger i grenseområdet mellom tidligere Lunde (som hørte til Bø hovedsogn), og tidligere Holla. At det i nekrologen står Ulefoss, er vel å regne som uvitenhet i familien i senere tid. (Det står mye rart om emigranters opphav i amerikanernes 'Obituary'!)Så vil jeg benytte anledningen til å si takk for sist Lars! Som sist er jeg nå også veldig interessert i den informasjon du måtte ha om Aase, og også om hennes søster (om mulig), og halvbror . . som jeg forsåvidt har endel om. Med hilsen Nils Buverud

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Nils for nye interessante opplysningar om Aase Jacobsdotter.Eg kan leggja til at ho gifte seg kring 1849, truleg i Janesville, WI (finst ikkje i vigselsregisteret der!), med Iver Ingebrigtson, fødd på Kvam i Hafslo, Sogn 6.8.1821. Han utvandra i 1847 og vart kjend under namnet Edward Brickson. Parfolket slo seg ned som farmarar i Pleasant Springs township, Dane Co., WI, men flytte i 1891 som pensjonistar inn til Stoughton, Dane Co., WI der Edward døydde 22.8.1892. Aase Brickson døydde same staden 15.12.1914. Dei fekk ti born i lag og 27 barneborn og har soleis mange etterkomarar!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.