Gå til innhold
Arkivverket

[#50612] Elisabeth Fredriksd. født på Biri Glassverk ca. 1800 , sin historie.


Gjest Odd Ivar Bækkelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hallo! Er det noen som kan hjelpe med her ? Har kjørt meg helt fast i Elisabeth, Hun ble gift med Knud Frantsen den 25/2-1825 i Øyer. Fikk barna Frants f.19/3- 1825 Fredrik f.29/4- 1827 Ole f 20/12-1829 Knud drukner i Hunderfossen 13/6 1836. Så mister jeg sporet, hva skjer ? gifter hun seg på nytt,flytter hun ,med hvem eller hvor ?MVH. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Böhmer

Dette er datter til glassblåser Fredrik Liphort. Jeg tror du finner folket omtalt tidligere på dette forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Minken

Hun var døpt Elen Elisabeth, og du kan finne dåpen henne i 1798 her: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5053&idx_id=5053&uid=ny&idx_side=-18>LenkeLitt om familien hennes finner du i tema 11639 innlegg nr.5. Anton Richard Liphart som ble etterlyst i dette temaet, var en yngre bror.I folketellinga for 1865 finner du henne her: Lenke og i 1875 her:LenkeHun døde i 1876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Lypart Møller

Frederik Knudsen *1827 blev konfirmeret 21/5 1843 i Øiers Hovedkirke. Karakterer: Kr.k.: Maadelig. Indenadlæsning: Tem. god.Ole Knudsen *1829 blev konfirmeret 18/5 1845 i Øiers Hovedkirke. Karakterer: Kr.k.: God. Indenadl.: God.Man kan vel regne med, at Elisabet Frederiksdatter har været samme sted som sønnerne, men der bliver desværre ikke oplyst noget bosted.Frederik Knudsen udflytter vaaren 1852 til Faaberg Præstegjeld. Flyttemeddelelsen er fra 18/2 1854. Den 16/3 1854 gifter han sig med Guri Johannesdatter. Frederik og Guri er bosat i Lillehammer.v/FT 1875 er deres adresse: Nordenfor Mesna bro. v/FT 1875 er Elisabet Frederiksdatters adresse: Søndenfor Mesna Bro.Disse adresser kan vel ikke være så langt fra hinanden. Jeg har set lidt på nutidige kort, men ikke fundet adresserne. Fandt kun Mesnadalsvegen, der krydser jernbanen. Et gæt kunne være, at Elisabet Frederiksdatter er flyttet til Lillehammer nogenlunde samtidigt som sønnen Frederik, men nogen flyttemeddelelse har jeg ikke fundet.Venlig hilsen Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Ole Knutsen må vel ha vært på tømmerkjøring i Fåberg. Der traff han pigen Anna Pedersdatter Rustaden-eie og fikk en sønn utenfor ekteskap: Peder Olsen f 8 jun 1856?Er det noen som kjenner dette forholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Takk så langt !Blir borte ifra skjermen i 14 dager,(ferie).tror jeg. Kommer tilbake til emnet.vennlig hilsen Odd Ivar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest helen lypart møller

Ved byteljinga 1870 for Lillehammer, som er lagt ud i julekalenderen nu, har Frederik Knudsen et ekstra barn, Ole Frederiksen født 1843 i Lillehammer. Hvem er så han? mvh Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.