Gå til innhold
Arkivverket

[#50622] Oppslag i original kirkebok for Løten 1772?


Gjest Kenneth Holter
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Holter

HeiDet viser seg at trolovede og viede i Løten for perioden 1768-1772 ikke er kommet med under microfilmingen av kirkebøkene og derfor heller ikke er med i scannede kirkebøker. Disse sidene skal visstnok være limt inn i slutten av Løten kirkebok 1733-1772.Derfor lurer jeg på om noen kan sjekke de følgende to giftemål for meg:1. Hans Jørgen Johansen, gift med Oliv Olsdatter 20.08.17722. Lars Larsen gift med Oliv Olsdatter - 31.10.1772Jeg skulle gjerne ha avskrift av opplysningene som fremkommer for disse to trolovelsene/vielsene, mest interessert er jeg i opplysninger om hvor de to Oliv-ene kom fra.På forhånd takk for hjelpen.Med vennlig hilsen, Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Dersom du har noen andre opplysninger om disse personene, særlig gardsnavn, kan det hende at det er lettere å finne flere opplysninger om de. Skal jeg gjette, er problemet ditt å skille ut den rette av de 2 Oliv Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Jeg mangler stort sett gårdsnavn på dem, det er derfor jeg gjerne skulle ha visst hva som står i kirkeboken. Lars Larsen og Oliv Olsdatter bodde i 1801 på en plass under Stabseng. Det er denne Oliv jeg forsøker å plassere. 1801-tellingen gir fødeår ca. 1743/44.Gitt at hun er født, eller i alle fall konfirmert i Løten, så er hun enten:- Oliv Olsdatter øvre Qvestad, døpt 18.08.1743 og konfirmert 30.09.1759- Oliv Olsdatter Heggelund, døpt 21.02.1745 og konfirmert 30.09.1759 hun ogsåDe andre av mangfoldige Oliv Olsdøtre har jeg eliminert. Om man skal tørre å stole på alderen i 1801, taler det for Qvestad, men bare vielsesinnførselen kan si noe helt sikkert. Jeg mistenker at disse to er de som gifter seg i 1772 på de to nevnte datoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.