Gå til innhold
Arkivverket

[#50639] Tyding av kirkebok


Gjest Geir Woll
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Woll

Gjelder barn nr. 4 OlufLenkeVedr. hans far Oluf Olsen står det: ''Ungkar Oluf Olsen Bjerke 19 aar var den 16.de marts 1872 ........''.Hva står det videre etter 1872?Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Takk for det Stig! Det er helt korrekt at han døde 16. mars!Jeg følger opp med spørsmål om hva det står ifbm hans dødsfall! LenkeHva står det på nr. 35 Oluf Olsen.1. Før hans navn i navnerubrikken - i alt 3 ord?2. I rubrikk på høyre side: ''i ?a ?b tilstand styrtet ned i en af Ramsjøgruberne i Brandvold''. Hva er ord 2 og 3 (altså ?a og ?b) i denne setningen?Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Nyberg

1. Før navnet tror jeg det står: Tjenestedreng hos ..., men sted- eller personnavnet klarer jeg ikke.2. Jeg ser bare ett ord. Ordet slutter på ...set , tror jeg. Det kan kanskje være 'beruset'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Nok en gang takk, Stig!Jeg er nå (etter å ha brukt de små grå) rimelig sikker på at det skal stå 'tjenestedreng hos Omsted'. Arne Omsted drev Bjerke 'hovedgård' som i hvertfall på den tiden var rimelig stor! Oluf står jo også med oppholdssted Bjerke ifbm dødsfallet!Det er kanskje slik at man var noe 'beruset' for å falle ned i gruva hvis man ikke fikk hjelp av andre!Uansett hjertelig takk!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.