Gå til innhold
Arkivverket

[#50643] Olaf Berget fra Lom født Mai 1896


Gjest Hans Gangstø
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Gangstø

På vegne av amerikanske etterkommere søker jeg opplysninger om Olaf Berget som var fra Lom og utvandret til USA hvor han døde i Minneapolis i 1936. Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kan dette være han i 1900, men årstallet stemmer ikke. Det er jo fort gjor å ta feil av 0 og 6. Kirkebøkene for Lom er skannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Viss Aud har rett står vedkomande med familiebakgrunn under Morkarunningi gnr 32-5 i Bygdabok for Lom bd. 2 s. 436. Men iflg. informasjon innkome der, døydde Olav (f. 1895) av gassfrogiftning under 1. verdskrigen.Viss dei amerikanske etterkomarane kan oppgje fødselsåret blir attfinninga vesentleg enklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Oops, her gjekk det litt for fort - fødselsåret står i overskrifta, og det oversåg eg. Da er det nok den rette, også fordi faren skreiv seg Berget seinare (Stamstadberget i kyrkjeboka).Kjelde for informasjonen om dødsårsaken har eg dessverre ikkje tilgjengeleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Hei og takk for tilbakemelding. Alt så lovende ut til jeg sjekket informasjonen jeg har fra USA, den Olav Berget vi leter etter døde i 1936 i Minnesota.Jeg har imidlertid fått følgende utfyllende opplysninger: Foreldrene kan ha vært Marit Fagerlie f 19 Juni 1875 fra Sel og Ivar Erikson Grothe f 11. mars 1864 også fra Sel. Håper dette kan være til help for videre identifikasjon. Mbh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Takker. Nesten helt sikkert rett person. Ny opplysning fra USA, Marit og Iver var foreldre til kona til Olaf Berget. Mbh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.