Gå til innhold
Arkivverket

[#50645] Bosatte på Tuv ved Bodø


Gjest Eldar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldar Gundersen

Carl Bernhard Jacobsen, f. 1842, foreldrene bosatt på Stensø, ble 1876 g.m. Ingeborg Ovedia Kristensd., f. 1852, fra Tuv. De bosatte seg her, og fikk barna Johan Normann 1878, Kristian Bernhard 1880, og Karl Johan Ingemann 1882. Sistnevnte tok etternavnet Tuv. Er det noen som kjenner til disse personene? Mh Eldar Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne engmo

Vet ikke helt hva du er ute etter? Ingeborg kom nok ikke fra Tuv, ifølge mine notater i slektsprogrammet er hun født 09.02 1952 på Ljønes i Skjerstad.Men ble etterhvert gift og bosatt på Tuv.Eldste sønn,Johan ble gift og bosatt på Værøy,Kristian havnet på Bømlo,og yngstemann Karl har jeg fått oppgitt at han bosatte seg i Laksevåg ved Bergen.Så eventuelle etterkommere er nok spredt omkring i Norges land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Er ikke sikker på hva du er ute etter, men her er i alle fall Ingeborg Ovidias famile på Tuv i 1855.I skifter for Salten er Ingeborg Ovidia Kristensdatter nevnt i et skifte etter Kristen Andreasen, Gaardmand, Tuv i Bodø. Skiftet åpnet 29/5 1855. Ektefelle er Beret Olsdatter.Ingeborg er tre år og som verge er oppnevnt Kristian Kristoffersen, Gillesvaag.Søsken:Ole Johan, 12 årJens Mikal Andreas, 5 årAnne Kristine, 10 årKristine, 2 årIE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Det er sannsynligvis en forbindelse til Kristian Kristoffersen i Gillesvåg. Finner at der skifte etter ham i 1855 og hans ektefelle er Lisa Olsdatter. Kan Lisa være Berets søster siden begge er Olsdøtre?IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Anne Engmo og Inger Eide! Takk for svar og for opplysningene. Om Johan Normann, Kristian Bernhard og Karl Johan Ingemanns foreldre og besteforeldre har jeg notert endel, men om generasjonene bakover har jeg ingen opplysninger. Så dersom jeg kan få hjelp med dette, er jeg takknemlig. Jeg har heller ikke registrert dødsdato for Carl Bernhard og Ingeborg Ovedia. Ser nå at jeg har notert feil fødested på Ovedia. Mvh Eldar G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne engmo

Bereth Olsdatter var søster til min oldefar Jacob Andreas,så der har jeg aner helt tilbake til 1600-tallet.Hun kom fra Ljønes i Skjerstad,født 18.10 1819,døde 16.07 1886. Hennes slekt kommer fra Saltdal. Christen Andreassen var født 27.01 1817 på Kvikstad i Skjerstad, han døde 01.10 1854.Hans far,Andreas Christensen, kom fra Åsbakk i Fauske, men var bosatt både på Kvikstad og på Tuv,før han døde på Fauske i 1832. Ingeborg Ovidia døde 05.05 1928, mens hennes mann Carl Bernhard døde 18.03 1942.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.