Gå til innhold
Arkivverket

[#50648] Massi Oline Pederdatter


Gjest Bjørn R. Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn R. Angeland

Massi Oline datter av Peder Madsen og Johanne Mathiasdtr. ble døpt 30. august 1817 i Førde Lenke Finner ikke noe gifte mellom Peder og Johanne. Kan noen hjelpe meg med dette?Bjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er jo Förde i S&F og i Rogaland, ettersom du bare har satt opp lenke til bildet er det ikke godt å si hvor det er.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Aug. 30te. Massi Oline. P. Peder Madsen Grimeland og Johanne MathiasDr. F: Lars Olsen Grimeland, Tosten Ludvigsen Angedal, Anna HalvorsDr Grimeland, Anna Mads?Dr Angedal, Martha MarqvartsDr Hafstad.Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Førde, Ministerialbok nr. A 5 (1803-1821), Fødte og døpte 1817, side 39.Permanent sidelenke: LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Takk for svar. Som nevnt i mitt innlegg og lenke vet jeg om fødselen. Saken er den at jeg ikke finner Johanne Mathiasdtr. igjen lenger tilbake. Jeg leter etter vielse med Mads Pedersen, eller hennes fødsel.Bjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen
Gjest Johan Arthur Hansen

Ved dåpen til Malene Pedersdtr. 28.9.1819 står det Peder Madson og Johanne Marqvardsdtr. En av fadderene er Helene Olsdtr. Grimeland. Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Ved dåpen til Oline Pedersdtr. 18.8.1822 står Peder Madson Grimeland som far og Johanne Marqvardsdtr. som mor. Se: Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Takk Johan.Det er fristende å godta at presten har skrevet feil, for det er stor forskjell på skrivemåten av Mathiasdtr. og Marqvardsdtr.Hva mener du med Helene Oldtr. som en av fadderne?Kanskje noen der ute har en bygdebok for Førde som kan bekrefte dette??Bjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Helene Olsdtr. var fra Grimeland og Peder står jo også oppført som Grimeland ved datteren Olines dåp i 1822. Her står Johanne skrevet som Marqvardsdtr. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er datteren Anna Pedersdtr. F.17.2.1826 [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500223613175&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9SoFj&juris2=SoFj&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Sogn+Og+Fjordane&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly= >Lenke Hun ble gift 17.6.1856 med Ludvig Olson Lenke og her er Johanne Marqvardsdtr.73 år som enke ved FT 1865 og som passer barna til datteren Anne Pedersdtr. Lenke og her er giftermålet i kirkeboka for Førde 1855.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Maaange takk skal du ha Johan.Jeg aksepterer at presten har skrevet feil. I motsatt fall ville han ha et 'uekte' barn med en annen Johanne.Takk for flott hjelp.Bjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Maaange takk skal du ha Johan.Jeg aksepterer at presten har skrevet feil. I motsatt fall ville han ha et 'uekte' barn med en annen Johanne.Takk for flott hjelp.Bjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.