Gå til innhold
Arkivverket

[#50653] Søsken: Premida fødeår ca 1913 og Sigvard fødeår ca 1914.


Gjest Sonja Bergfald
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Bergfald

Deres mor har navnet Sofie Birgitte født 22/1-1892 på Vanve, og bodde som voksen i Trondheim. Hun hadde en datter som har navnet Judith (gift Christoffersen) født 30/11-1918, dette er min mor. Jeg er interesert i å finne de andre 2 barna til Sofie, Premida og Sigvart og deres far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Har Sofie Birgitte noe etternavn?Hvor er hun i FT 1900? Hun er kanskje i Herøy, hvor Vanved er gårdsnavn?Har du funnet din mor født og døpt i Trondheim? I så fall hvor?Det finnes en adressebok for Trondheim på nettet, men det er vanskelig å lese etter noen som ikke har etternavn. (Sofie Birgitte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Du har ikkje skrive kvifor du har Andersen, Andreassen, Paulsen i stikkordlista, men kan det vera avdi borna kanskje heitte noko slikt?Her er iallfall ein Sigvart f.1914, etternamn Paulsen.Navn Sigvart Amund Paulsen Født dato 1610 1914 Død dato 0110 2003 Minnetekst Takk for alt Gravplass Slotten Fylke/Kommune Finnmark/Måsøy Kirkesogn Måsøy Prestegjeld Måsøy prestegjeldDette har eg funne ved å søkja på denne sida: http://www.disnorge.no/gravminner/Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Takk, Aud Marion. Da slipper vi bruke vår tid til å spørre ut Sonja om det hun det hun allerede vet fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Bergfald

I temaet håper jeg at det framgår at det er Sofies barn jeg leter etter. Sitert fra første innlegg; Jeg er interesert i å finne de andre 2 barna, Premida med fødeår 1913 og Sigvart med fødeår 1914 som det står i tema øverst på siden, og deres far. Vist jeg utgir dette litt klossete så er det begrunnet med at jeg er helt fersk i slektsforskning så jeg håper det går noe bedre senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Bergfald

Det var leit at Astrid Ryen,27.6.2007 14:17 Trondheim mener hun har brukt unødig tid på meg. Jeg beklager dette sterk. Men jeg vil takke for all den hjelp jeg fikk i mitt tema. Må nok tenke meg gått om neste gang jeg skal søke etter noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Bergfald

Jeg mener at Sigvard er Født i Trondheim, men hva som skjedde med han etter at han ble født vet jeg ikke. Jeg har bare opplysninger om at han er født 1914mvh Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Bergfald

Etter innlegg 5 vet jeg at mor til Sigvart er fra Herøy og hun har navnet Sofie Bigitte Andersen med pikenavn Paulsen FT 1900, men de to barne Sigvart 1914 og Premida 1913 kan jeg ikke finne ennå.Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Kanskje man skulle begynne med å finne ut når Sofie Birgitte flyttet sørover, og hvor hun eventuelt flyttet først. Det kunne kanskje gi en pekepinn på hvor de nevnte barna ble født.Å lete etter to barn født i 1913 og 1914 uten farsnavn, og uten å vite hvor i landet de ble født, er vel nærmest som å lete etter den berømte nåla i høystakken. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Bergfald

Ut fra opplysninger jeg nå har fått mener jeg at barna er født i Trondheim og at deres mor var tjenestepike der, hun flyttet dit ca rundt 1911-1912 og hun er født 1892Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Bergfald

Ja dette er det tredje barnet hun fikk og dette er min mor, hun er født 30.11-1918. Da bodde Sofie i Trondheim. Vanskeligheten er å finne ut om de to første barna også er født i Trondheim. Jeg vet at barna hadde hver sin far, men jeg har ikke navn på dem.mvh Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg ser mora bodde i Nedre Møllenberg 117 da Judith ble født. Det er kanskje verdt å lete i kirkebøker for Bakke og Lademoen. Det finnes også et skannet fødselsregister for Bakke/Bakklandet.Jeg lurer litt på det trosammfunnet familien hørte til i 1900: Gudsmenighet. Kan det bety at de ikke sto i Statskirken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.