Gå til innhold
Arkivverket

[#50658] Hvem er foreldre til Olava Christensdatter Haugen ? på Røros


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Hvem er foreldre til Olava Christensdatter Haugen ? Hvor finner jeg henne og hennes aner ? parforhold m Ole Jonsen Trønnes ( født ca 1806 ? ).RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her ser det ut for at de har fått en sönn: LenkeMen dessverre er ikke kirkebökene for den perioden lagt ut enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er vel henne du finner her med sönnen i 1865: LenkeDa skulle hun være födt ca 1798 i Röros prestegjeld, dessverre er det et tomrom fra 1797 til 1845 i de skanna kirkebökene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

30 minutter bortkastet med andre ord, tenk om du hade satt opp en lenke til det du hadde fått allerede-:)Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Det tok litt tid å få svar på spørsmålet i et litt annet tema ( Overskrift) så derfor tenkte jeg at det ikke ble sett,men det ble det tydeligvis da.Jeg er ikke så flink med det ang lenker osv. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Du bare Hôyreklikker med 'musa' på lenken til det emnet du hadde satt (eller oppe i överste 'vindu', så blir den blå og så kopier og limer du den direkte inn i din nye melding. (du kan og bruke crtl + c for å kopiere og så crtl + v for å lime inn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg har nå gitt opp Olava Christensdatter Tamnes (se tema Kjartan Trønnes).Alderen til Olava Christensdatter som bodde på Gaukvollen i 1865 (67) må være feil.Det blir født en Olava 10/6-1803 med foreldre Christian (Christen) Larsen Haugen og Ingeborg Ingebrigtsdatter. Han står omtalt under hus 225.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Her er vielsen til Haandværker Ungkarl Ole Olsen Trønnæs og Enke Johanne Johnsdatter Houen øverst på siden. Det bekreftes at hans farvar Ole Jonsen Trønnes. En av forloverne er Lars Christensen Houen, kanskje en bror av Olava?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Nå ble jeg litt forvirret. Ser i Rb 5 på side 319 at Ole Olsen Trønnes 1829-1914 var gift med Maren Jonsdatter Engesvoll 1839- ?Når man regner ut fra 1859 så blir det jo ut fra alder denne Ole. Kan du oppklare det for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Da har jeg heldigvis det jeg har fra før riktig da. Disse fikk vel kanskje barn å ?Du skal ha takk så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.