Gå til innhold
Arkivverket

[#50664] Hjelp til søk i emigrantdatabasene


Gjest Jan Søstuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Søstuen

Jeg har forsøkt å søke etter Jens Gundersen Søstuen (f. 1887 i Elverum). Han kom til Amerika den 22.06.1907. Jeg klarer ikke å finne han i databasen. Det samme Gjelder Otto Ottosen (f. 1868 i Elverum). Han dro til USA den 28.08.1891 med betemmelsessted Worcester, Massachusets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Border Crossings: From Canada to U.S., 1895-1956Name: Jeas Sostnen Arrival Date: 5 Jul 1907 Age: 19 Birth Date: abt 1888 Birth Country: Norway Gender: Male Race/Nationality: ScandinavianShip Name: Tunisian Port of Arrival: Quebec, Quebec, Canada Port of Departure: Liverpool, England- Hanne Line -

bilete2953.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Fant det på ancestry.com som er en betalingstjeneste.Ser ut som han kom til USA via Canada, og da finnes han ikke på Ellis Island.Hvor har du ankomstdato 22.06.1907 fra?- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Søstuen

Tusen takk. Datoen fant jeg på digitalarkivet, men ser nå at det var reisedato, og ikke anskomstdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

S/S Oslo hadde avgang 22.06.1907 fra Kristiania. Den gikk ruten Kristiania - Kristiansand - Hull (hentet fra http://www.norwayheritage.com).Sannsynligvis tog fra Hull til Liverpool. Så reist med skipet Tunisian fra Liverpool til Quebec, Canada. Og derfra over til USA.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.