Gå til innhold
Arkivverket

[#50665] Nytt NST fra 2005 i posten idag.


Gjest Rigmor Waler Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Waler Iversen

Høydepunktet for meg er når jeg får tilsendt mine medlemsblader fra diverse slekstshistorielag, men det er alltid Genealogen og NST som står høyest på min liste.Gleden var som vanlig stor da jeg idag fant den oransje boka i postkassa da vi kom hjem, men haka ble ganske slapp da jeg ved nærmere ettersyn har fått tilsendt bind XL 2005, samt innbetalingsgiro.Ringte øyeblikkelig til foreningen, men der vil ingen være å treffe fram til 28. august iflg. telefonsvareren.Har noen andre opplevd det samme?Mvh og et skuffet *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ja, jeg opplevde nok det samme som du, men etter å bladd litt fant jeg ut at det var en helt annen innholdsfortegnelse inne i heftet et sted. Det som står utenpå er med andre ord feil. Artiklene er nye. Det er leitt at det har skåret seg sånn for utgiverne, men innholdet er tross alt det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

O.K.Jeg gad ikke se inni hefte, når jeg ble så skuffet, men ser nå at innholdet er noe annet, så da blir det heldigvis lesestoff på senga likevel.He he Tore. Innbetalingsgiroer er vel i det store og hele alltid korrekte, selvom man ikke alltid får levert varen man forventer.Saken er løst og takk for tilbakemeldingene.*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Hm ..?NSF sin hjemmeside beklager bl.a at innholdet er uriktig, men det er feil ... jeg mener riktig ;O)Fra spøk til alvor: Innholdet er ihvertfall bra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Uff, og jeg sitter og leser gamle dokumenter fra Kyrkjebø, -registrerte bare at jeg har fått to like hefter med en giro i hver. Er det slik at Lars Løberg har en artikkel som bl a refereres i en annen debatt her på forumet? -da skal jeg åpne det sporenstreks...Mvh Arnfrid M Land og/eller Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Arnfrid:Jeg foreslår at du sender en e-post til NSF og gir beskjed om at du er dobbeltregistrert. Etter det jeg husker fortalte du at du også hadde fått to eksemplarer av Genealogen ca. 1. mai. Skal du unngå dobbel dose til høsten og dobbel betaling bør du nok gi beskjed. :-)Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Eg mottok òg dette heftet idag, utan giroblankett. Eg er jamen glad eg teikna livsvarig medlemskap då eg melde meg inn i Schilbred si tid på 70-talet... Dei få timane eg ligg i sengji, søv eg i høgt tempo, men kanskje vert det ferjelektyre neste veke (Rødbyhavn-Puttgarden) eller kølektyre på motorvegane...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Jeg har foreløbig ikke mottatt nevnte hefte. Hentet posten i min postboks på postkontoret her i Bodø idag kl 14.00, og der var kun dagens aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Jeg håper at vi med høstnummeret kan få tilsendt riktig forside, som kan limes utenpå den vi har mottatt nå.Det er så kjekt å kunne lese på forsiden hva hefte handler om.Forøvrig blir jeg aldri skuffet over innholdet i NST. Det er en glede å motta det, med eller uten feil forside.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

For oss som vanligvis leser NST på bibiloteket: Kan noen avsløre litt om innholdet i det nyeste heftet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Det inneholder Hestbøætta av Lars Løberg.Søkelys på Vestby i Enebakk av Stein Høyendahl.Når dokumentasjonen er motstridende av Carsten Berg Høgenhoff, Om oberstløytnant Ahasverus de Créqui, dit la Roches alder - og en uekte sønn i Nederland.Navneregister*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg har vært bortreist, og har først nå gløttet på heftet. Jeg fikk også hefte hvor det står hefte 2 for 2005, men jeg har løst det med å stryke over 2005 og skrive 2007. Det ble også plass til å skrive opp de virkelige artiklene med sidetall på fremsiden.Ja det er ikke bare motstridende opplysninger en kan finne i origialkilder, og jeg har nettop notert mine ane i Skogn prestegjeld sin begravelsesdato for 31.juni 1769 fra ministralbok for Skogn 1747-1803. Det står faktisk 31.juni i kirkeboka. Jeg har valgt å notere han som gravlagt 30.juni 1769, med merkad om at det sto 31.juni 1769 i kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Skulle ikke dette heftet nr. 4 egentlig ha kommet høsten 2006? Og i så fall: Hvor lenge må vi vente før vi er i rute med nr. 1, 2007?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja nå ser jo jeg også at vi ikke har fått noe hefte i 2007. Jeg mente vi hadde fått ett tidligere i år, men det var nok jeg som var veldig etter med lesingen av NST. Det var vel hefte 3 for 2006 jeg leste i februar i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Ja, her ble det litt mer å fundere over (22-23).Jeg håper som nevnt tidligere at vi kan motta en forside til å lime over den vi fikk nå.Det blir ikke helt det samme å sitte å korrigere en hel forside med kulepenn.Er det kanskje jeg som er litt sær?*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Arnfrid Mæland

Prøver en henvendelse her;jeg står oppført med dobbelt medlemsskap i Norsk Slektshistorisk Forening. Høres jo egentlig flott ut, men jeg vil gjerne ha orden på dette, ved å slette det ene medlemsskapet. Har sendt 3 mailer til sekretariatet om dette i løpet av 6 måneder. Ingen svar. Har prøvd å ringe sekretariatet flere ganger, men ikke fått svar. Ringte så til Kristian Hunskaar, som var den eneste jeg fikk kontakt med. Han lovet å ta det opp med sekretariatet. Nå er det også snart 2 mnd siden. Fortsatt har jeg ingen ting hørt.Fungerer sekretariatet? Ny mailadresse? Eller, hva kan det skyldes?Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.