Gå til innhold
Arkivverket

[#50669] Kyrkjebø; jeg kan gjøre oppslag i en del kilder i noe tid fremover.


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,I forbindelse med at vi har gjort opp innbo og løsøre etter min morfar, Sigurd Førsund († 1970), 'sitter' jeg på hans arkiv i tilknytning til arbeidet med 'Bygdebok for Kyrkjebø', som kom ut i 1963. Morfar tilbrakte store deler av sin pensjonisttilværelse på SAB og RA.Arkivet inneholder avskrift av de dokumenter vedr Kyrkjebø som var tilgjengelige på denne tiden (1952-1962), for det meste håndskrevne. Arkivet vil siden bli oppbevart ved Fylkesarkivet i S&F, -jeg tenker meg at jeg vil overlevere det til dem ut på høsten 2007.Dersom du trenger hjelp til oppslag, - vær så konkret som overhodet mulig. Alt er kategorisert etter gårdsnavn. Jeg tar det som en selvfølge at du først undersøker om dokumentene er tilgjengelige for allmennheten på annen måte, f eks her på DA eller hos Fylkesarkivet S&F.Mvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.