Gå til innhold
Arkivverket

[#50670] New York -USA-trenger hjelp til videre søk


Gjest Solfrid Kvam Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Kvam Hole

Har behov for litt hjelp til USA søk. Jeg leter etter emigranter fra Kragerø. Karoline Margrethe født 27 okt 1878 på Skåtøy. Hun emigrerte til New York og angivelig giftet seg med John A Johnson.Også han angivelig fra Norge.Finner familien på 'ancestry.com' i 1930: John A Johnson , Margareth Johnson, Esther Pink, Morgan Johnson og Roy Johnson. Roy og Morgan er angivelig født ca 1911/1912. Familien bodde på Mont Pleasant, Westhester New York i 1930.Angivelig Pocantico hills regionen.Hvor skal jeg fortsette å lete? Hvem/hvor kan jeg kontakte for å finne etterkommere? Angivelig har familen eksistert frem til 1945-1950.Etter denne tiden ingen kontakt. Er takknemlig for tips til vidre søk. mvh Solfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Social Security Death IndexName: Esther Pink SSN: 093-24-3449 Last Residence: 10533 Irvington, Westchester, New York, United States of America Born: 5 Nov 1905 Died: Mar 1985 State (Year) SSN issued: New York (Before 1951 )Obituary eller death sertificate kan kanskje hjelp deg videre.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1920 United States Federal CensusName: John A Johnson Home in 1920: Mount Pleasant, Westchester, New York Age: 54 years Estimated birth year: abt 1866 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's name: Margaret C Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Male Home owned: Rent Year of Immigration: 1884 Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 637Household Members: Name Age John A Johnson 54 Margaret C Johnson 41 Agnes Johnson 21 Edna Johnson 20 Esther Johnson 14 Morgan Johnson 9 Roy Johnson 8-Ser ut som om at familien er litt større, her er 2 døtre til.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1910 United States Federal CensusName: John A Johnson Age in 1910: 44 Estimated birth year: abt 1866 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Spouse's name: Margaret Home in 1910: Bronx Assembly District 32, New York, New York Marital Status: Married Race: White Gender: Male Year of Immigration: 1884Household Members: Name Age John A Johnson 44 Margaret Johnson 31 William Johnson 20 Agnes Johnson 11 Edna Johnson 9 Esther Johnson 4-John og Margaret har vært gift i 1 år. Han er gift for andre gang, så da er disse barna bare John sine.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Muligens 'din' Roy?U.S. World War II Army Enlistment Records, 1938-1946Name: Roy O Johnson Birth Year: 1911 Race: White, citizen (White) Nativity State or Country: New York State: New York County or City: WestchesterEnlistment Date: 29 Mar 1943 Enlistment State: New York Enlistment City: New York City Branch: No branch assignment Branch Code: No branch assignment Grade: Private Grade Code: Private Term of Enlistment: Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to law Component: Selectees (Enlisted Men) Source: Civil LifeEducation: 4 years of college Civil Occupation: Cashier or Stock Record Clerk or Bookkeeper, General Marital Status: Married Height: 32 Weight: 121- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Kvam Hole

Tusen takk for info. Jeg lurer på hva Obituary er. Vedr death sertificate, vil det stå navn på pårørerende der? I såfall hvordan får jeg tak i disse? Via Ancestry? MVH Solfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Obituary er nekrolog og inneholder som regel navn på barn og søsken, men ofte slik at gifte kvinner er representert ved mannens navn. Det finnes en del søkesteder for obituaries på nettet, men innholdet er ofte om nylig avdøde personer. Mer kommer vel etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elsa Waagenes Udbjørg

Det er alltid rart når man finner navn på personer man har kjent, omenn flyktig. Jeg sikter her til Esther Pink. For ca 30 år siden besøkte vi Esther og Bert Pink (sønnen) i Irvington, NY. Bert hadde to barn, John og Kristen, født i 60-årene. John bor fortsatt i Irvington i 290 S Buckhout St.Min mor var gift med en Johnson; hans familie er opprinnelig fra Flekkefjord, og flere bodde i Bronx, NY, såvel som i Irvington, der de arbeidet på Rockefeller godset.Esther og Bert var begge flinke til å bake. På gjenbesøk hadde de alltid med overdådige kakebokser, og masse humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

I could send an obit for Esther's son from 2004, he has a child and grandchildren, if given an email address, Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Kvam Hole

Tusen takk Elsa. Det stemmer nok at de arbeidet hos Rockefeller da jeg har opplysninger om at Leif , Margret Carolines nevø angivelig var sjåfør hos Rockefeller. Han døde i 1945.Roger: Thanks a lot.It`s great that you and Elsa know the familiy Johnsons. We will like to be in touch with that family. My e-mail is :Solfkvam@online.no. Best regards Solfrid and Tom Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.