Gå til innhold
Arkivverket

[#50671] Dåp i Beiarn 1881.


Gjest Kirsti Arctander
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Arctander.

Blir uten Digitalarkivet noen dager, så derfor ingen aktivitet, men dette temaet er vel ganske avsluttet snart. Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Ja, her var det aktivitet! Ja, jeg har så absolutt ingen motforestillinger til å få flere slektninger! Det ville bare være hyggelig. Men, men, som han sa grisen da han så slakteren komme: Jeg har mine tvil! Skal forsøke å få snakket med en gammel slektning av Gjertrud og som har gransket mye på slekten hennes og som har ment at det er feil.Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Inger Eide-73. Hva får deg til å tro at vi snakker om den samme Gjertrud? Det kan jo hende at 'der finnes flere flekkede hunder enn presten'? Kan du begrunne det?Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Inger Eide. Jeg glemte å si at 'min' Gjertrud giftet seg 18.10.1892 i Gildeskål med Christen Olai Nilsen, f. 1838 på Saura. Da var han enkemann og hun var enke.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Til Birger Forsmo.Jeg har ikke prøvd å finne din Gjertrud, men moren til Johan Renholdt Bang.Johans dåpsinnførsel viser at moren heter Gjertrud Dorthea Andersdatter og det er henne jeg har forsøkt å finne i kirkebøker og tellinger.Men du sier jo selv i innlegg 46 ' Gjertrud kjenner jeg godt til for hun er nemlig min G.G tante og ble gift med Albrigt Christophersen fra Kjøpstad i 1888. Men om det er henne, ja se det vet jeg faktisk ikke'.Og videre i innlegg 79: ' Jeg glemte å si at 'min' Gjertrud giftet seg 18.10.1892 i Gildeskål med Christen Olai Nilsen, f. 1838 på Saura. Da var han enkemann og hun var enke'.Jeg har ingen formening om dette er 'din Gjertrud', det må du selv ta stilling til, men du kan lese gjennom innlegg 72. Lenken virker ikke av en eller annen grunn. Hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Sorry! Ja, den som ble født i Rana og som er min G G tante kjenner jeg godt til. Jeg har nemlig giftermålet til Gjertrud og jeg har også hennes barnebarn, Ragna som ble født i 1907.Da får jeg godta at det er 'min Gjertrud' det er snakk om og glede meg over at jeg har fått enda mange flere slektninger enn de tusener som jeg har fra før! Hjertelig takk!Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kirsti Arctander.

Hei igjen!Inger og Birger; TUSEN TAKK for all hjelp, det er jo fantastisk hva dere har klart. Å finne den rette Gjertrud hadde nok blitt lagt på is ei stund hvis jeg skulle funnet henne alene.Det er jo helt fantastisk!Birger, nå som vi kan se at det er den samme Gjertrud vi snakker om, og at hun er i dine 'kjøler', har du aner til henne?Ser jo av innleggene dine at hun har etterkommere, håper vi kan bytte. Nå skal du etterhvert få resten av etterkommerne til Johan og Bente.Atter en gang tusen takk for hjelp!Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Heisan, Kristi!Er du tilbake fra ferie allerede?Du skal selvfølgelig få det jeg har om Gjertrud sine etterkommere!Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Hei Birger. Ja,jeg var bare en liten slektstur til Askvoll, hilste bl.a på 7 tremenninger for første gang, og andre slektninger, kjempeartig.Tusen takk for opplysningene om Gjertruds etterkommere, har skumlest det, og fant en som var gift i nabo'bygda' (8km) her og som er naboen til venninna mi, var der senest i ettermiddag. Han har barn, svigerdatter og barnebarn her, hvis du er interessert, mener det ikke var registrert på han.Ellers blir det nok noen timers kosearbeid med å få registrert disse nye slektningene til ungene.Tusen takk!!Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Er det datteren til Alsing og Agda du mener? Jeg har tatt en pause med den grenen, men det er klart jeg er interessert!Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.