Gå til innhold
Arkivverket

[#50673] Hanna Olsdatter Sandblost f 08.11.1862


Gjest Britt Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Eide

Hei. Håper noen kan hjelpe meg med opplysninger om min oldemors opphav. Jeg vet at hun var født 08.11.1862 og giftet seg med Hans Kristian Larsen Årsbog f 20.10.1865. Min bestemor het Olise Nelie f. 30.04.1895. Hun ble gift med Johan thorleif Edvin Aronsen fra Kvæfjord. Jeg vet at hun hadde flere søsken, Men jeg har ingen opplysninger om dem. Det eneste konkrete jeg har er fra folketelling fra Bud 1865. Der står det at faren het Nils olsen 26 år, mora Olava hansdatter 30 år. sønn Ole 5 år og Hanna 3 år. De tilhørte Hustad sogn på gården Sandblost.Opplysninger fra familien går på at slekta til Hanna enten kom fra skottland eller Irland? Håper noen kan hjelpe meg videre. mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Her har du Hanna sin dåp i Bud kirkebok: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2280&idx_id=2280&uid=ny&idx_side=-60>Lenke Hun står som nr. 4 i 1863.I følge Familysearch har Hanna 3 søsken: Ole, døpt 17. mai 1860, Bereth Olava, døpt 17. april 1865 og Niels, døpt 21. okt. 1866. Alle døpt i Bud slik at du skal finne dem på oppgitte datoer i samme kirkeboken som Hanna.De blir gift 17. juli 1859 i Bud og den vielsen skal du også finne i samme kirkebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.