Gå til innhold
Arkivverket

[#50674] Forklaring på merknad ang. emigrant


Gjest Mette Fausko
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Fausko

I emigranter over Xania i 1927, nr.274173,Frithjof Johan Jansen,på merknader står det ;utv.av Østf.b.f.Hva betyr det? Hvor kan jeg lete for å finne han igjen i Canada? Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Takk for hjelpen. Vet du noe om hvor jeg skal begynne å lete for å finne han igjen i Canada ? Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Mange så takk Jan Peter, for rask handling ,og fin lenke. Skal legge inn etterlysning, Kjellaug, så får vi se om det blir noe 'napp'. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Du bør også få tak i den orginale passasjerlisten for Frithjof's ankomst i Quebec.Der vil du (forhåpentligvis) finne detaljer som 'port and date of departure, the immigrant’s place of birth, the name and address of the relative, friend or employer to whom they were destined and the name and address of the nearest relative in the country from whence they came'.Der vil det altså kunne stå hvor han hadde tenkt seg.http://www.collectionscanada.ca/02/02011801_e.htmlJan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Takk for hjelpen, jeg har nå bedt om den orginale passasjerlisten , så nå er det bare å vente i spenning. Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.