Gå til innhold
Arkivverket

[#50696] (HED+AKE) Severin Olsen f. 1858


Gjest Geir Woll
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Woll

Severin ble f. 1858 i Grue. Han giftet seg 1883 i Grue med Lina Fredrikke Martinsen (Simensen)f. ca 1865 i Nannestad.De får i hvertfall 7 barn. De flytter til Fet i Akershus en gang mellom 1897 og 1899.Det siste av de 7 barna er døpt i Fet kirke 1899. Det førstefødte (Laura f. 1885) av de 7 barna blir konfirmert i Fet kirke 1900. De står i FT1900 på plassen Brakken (Lendse-) i Fet. Severin er lensearbeider/fløter.Etter dette finner jeg dem ikke igjen hverken med flere barn eller konfirmasjoner i Fet / Grue!Vet noen hvor de ble av?Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Tusen takk Kjell!Da fant jeg plutselig et par fødsler til, noen konfirmasjoner samt i hvertfall 4 utvandringer (av barna) til Racine Wisconsin USA!Det er fortsatt noen konfirmasjoner av barna jeg ikke finner på tross av iherdig leting i Fet - Sørum.De barna jeg ikke finner noen konfirmasjon evt. dødsfall på er: Emil Hagbart f. 1895 i Grue. Hans Edmund f. 1901 i Sørum Jenny Marie f. 1903 i SørumVet noen om Severin og Lina - samt de barna som ikke var store nok til å klare seg selv - flyttet på seg etter ca. 1911?Kan også ha flyttet på seg før, men det siste jeg finner av hendelser - konfirmert/døde - gjelder Lina, som blir konfirmert i Sørum 1911.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Iflg Sørum MINI F 0008 (1878-1914), Utflyttede, er Lina Ovidia Severinsen (nr 2 1914) meldt utflyttet fra Sørum medio sept 1914, til 256 Lafayette Ave, Racine, Wisconsin, US. Av teksten kan det se ut som hun på det tidspunktet var bosatt Rydningen under Brøter, Skedsmo. LenkeKjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Hei igjen Kjell! Denne lenka visste jeg om - hun er en av de 4 som utvandret - se innlegg 3!Har vært igjennom Skedsmo også - selv om jeg glemte å nevne det!Lina var 17 når hun utvandret - så ifbm. med adressen du nevnte - så kan hun jo ha tjenestegjort der!Takk for hjelpen!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.