Gå til innhold
Arkivverket

[#50699] Hvem var Grethe Høien og hvem ble hun gift med ?


Gjest Kristin Berthelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Berthelsen

Kan noen hjelpe meg på sporet her?I en gammel familiebiblen står det skrevet:An 1784 8 januari blev .....Westby ægteviet til Grethe Høiem?1784 21/11 blev min datter Anne Sofie født til verden på Kjørbo.1784 14/12 døde min kone med en rolig og blid død.1795 3/2 døde min datter Anne Sofie.Dette er ikke undertegnet.Jeg vet at familien på denne tiden bodde rundt Sørum og Skedsmo. Jeg har lett her og i kirkebøkene i Asker pga at Kjørbo er nevnt, men kan ikke finne ut av dette. Har også vært inne på om nanet Høiem skal være Møien, da det er en gård i Sørum/Skedsmo som heter dette.På forhånd takk for hjelpenMvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er også en Kjørbo i Onsøy i Østfold. Og om jeg ikke tar helt feil så var det en prest der som het Westlye akkurat på det tidspunktet. Det ser iallfall slik ut i kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen

Hei Berit! Takk for svarDersom denne Westby som gifter seg med Grethe er min 2xtipp, Peder Ellingsen Westbye, så bosatte han seg i Asker før 1801. derfor tror jeg det må være Kjørbo, AskerMvh kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen

Hei igjen Berit!Ja det er dette som er problemet mitt, men han er den eneste jeg kan tenke meg har skrevet i bibelen. Grunnen til dette er at det også står skrevet:An 1797, døde min far, Elling Pedersen, Skedsmo.Da jeg hittil bare har funnet en sønn av Elling, Peder, (3 døtre) kan jeg ikke skjønne annet enn at det er Peder som har skrevet.Mvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.