Gå til innhold
Arkivverket

[#50718] Elen Birgitte Johnsdatter, f. ca. 1821


Gjest Benn Erik Grav
 Del

Recommended Posts

Gjest Benn Erik Grav

Elen Birgitte Johnsdatter er angivelig født på Sørsætra, Velfjorden i Nordland, i 1821. Hun er min tipptippoldemor.Hun fikk sønnen Rikard Kristian Svendsgaard, født 27. mai 1843, med Ole Torstensen Svendsgaard fra Lesja. I følge kirkeboken for Naustvik var de ikke gift ved hans dåp. Ole flyttet videre til Vågan og giftet seg der ca. 1849.Er det noen som har opplysninger om Elen og hennes aner?mvhBenn-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Lisbeth Dyrnes

Jeg ser at denne etterlysningen din har ligget her lenge uten å få noen løsning. Kanskje har du funnet svaret på andre måter? Elen Birgitte var født i Groven 1818, det samme var hennes bror Johan Marcus året etter. Da neste barn, Ingeborg randine, ble født i 1822 var imidlertid familien kommet til Sætra. Ta kontakt med meg på schous@start.no hvis du ønsker mer om denne familien.Hilsen Lisbeth Dyrnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.