Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Marianne i. Hansen

[#50725] Johan Herman Halvorsen Solum

Recommended Posts

Gjest Marianne i. Hansen

Trenger hjelp til å finne vigselsdato til Johan Herman Halvorsen f. 1876 i Solum g.m. Maren Olsdtr. f. 1792 i Solum. Har lett overalt men klarer ikke finne det Johan blir noen steder bare også kalt Herman. De hadde iallefall 9barn. bl.a. Anund f. 12-7-1824 i Solum og Svend f. 8-3-1829. Joahn H. Halvorsen var masovnsmester v. Bolvik jernverk. Takknemelig for all hjelp. MVH. Marianne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne I. Hansen

Hei. takk for svar har sittet å sett på scanna kirkebøker for Solum 1814-1833 der fant jeg fødsel på den ene datteren Johanne Marie f. 26nov 1815 det står noe u. navnet hennes som jeg ikke klarer å lese faren navn står som Hermand. Trur hun er den eldste av barna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne I. Hansen

Jeg trur at det er riktig det du har funnet har sjekket jeg også har funnet det samme. trur det er feil skrevet i kirkeboka når Johan Herman halvorsen har fått navnet Olsen. Forlovrene gjenner jeg bare til Sven Olsen(Fermann) bror til Maren Olsdtr. Sjekket på nytt en av deres sønner Jørgen Hermansen (min tippoldefar) f. 20-10-1833 i Solum der er begge foreldrene riktig skrevet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.