Gå til innhold
Arkivverket

[#50728] Mesna Margarinfabrikk, Lillehammer


Gjest Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidar Oddløkken

Jeg var i dag under noe rydding borti en gammel papir-bærepose med reklame for Linnea margarin fra Mesna Margarinfabrikk. Hvilken tidsperiode eksisterte Mesna Margarinfabrikk, og var den i drift enda sist på 1960-tallet? Linnea margarin, er det noen som husker det? Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg får et treff på felleskatalogen i Riksarkivet vedr. denne fabrikken, og ut fra det lille som står, kan det se ut til at den eksisterte ennå i 1973/74. Saken er forøvrig klausulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Takk for det Svein Arnolf, og er saken klausulert så gjør vi ikke mer med dette, og da har vi i hvertfall et årstall hvor den ennå eksisterte, men det nærmet seg antagelig da slutten i 1973/74. Greit! Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Polden

Eg må då kunna seia at eg huskar Linnea plantemargarin! Og tida eg huskar frå, må vera, antagelig andre halvdel av -60 talet.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

Mesna Margarinfabrikk A/L ble stiftet i 1934 av kjøpmenn og bakere i distriktet. Fabrikken, som ligger i Fåberggata 115, er fortsatt i drift, men tatt over av Mills.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Takk til dere igjen! Ja vel, da er dette egentlig en 'ung' fabrikk som også er oppegående i dag. Jeg tror også det jobbet folldøler på denne fabrikken på 40- 50- og 60-tallet. Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.