Gå til innhold
Arkivverket

[#50729] Andi Ingebrigtsen Besetsagen 1794 Skaun/Børsa


Gjest anita bakken
 Del

Recommended Posts

Gjest anita bakken

Hei Dette er min tipp tipp oldemor. Kvinnenavnet Andi tror jeg er uvanelig i Trøndelag. Min farmor mente at noen av slekta kunne komme fra Trysil. Er det et område navnet Andi kan være vanlig? hun ble gift med Johan Nilssen f 1793 Jystadhaugen. Hilsen Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Andi vaks opp på Eggsaga, Eggkleiva i gamle Børsa kommune. Andi Ingebrigtsdatter f i Vollahåggåin på Eggkleiva1794, foreldre var Ingebrigt Ingebrigtsonf.1766, død 1848, han var innflyttar,gift med Anne NIlsdatter f.1769, dei hadde Eggsgaa 1799-1834. Anne NIlosdatter var datter av Nils Knutson fra Nordigard Lefstadi Skaun,f1733 og død 1797 og Andi Endresdatter fra Oppigard Solstad i Skaun.f.ca1740 død 1803. Dette er henta fra Børsaboka bind 1 s.307 og 8. Mvh Gunnar Sødal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anita bakken

Takk for opplysningene. Har nå Børsa og Skaun bøkene til låns.Det står vel ikke hvor slekta kom flyttende fra? Det kom enda en Andi inn fra Solstad i Skaun. Kanskje det var innflyttere det også? Er det noen som vet mere om disse slektene? Hilsen Anita Bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest anita bakken

Hei. Jeg finner en Ingebrigt Ingebrigtson Tøndel f 1766 Agdenes på slektsforum. Kan dette være han som kom flyttende til Skaun? Hvor kan jeg event.finne gården Tøndel? Er det noen som kan gi meg råd her? Hilsen anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Kalland Sterten

Hei,Gården Tøndel finner du omtalt i Lensvikboka. Ingebrigt Eriksen f omk. 1732 kjøpte Øvre Tøndel i 1779. Han og kona Eli Ingebrigtsdatter fikk bl.a. en sønn Ingebrigt. Både i Lensvikboka og på FS står han som død 1796. Det er vel lite sannsynlig at dette skulle være den Ingebrigt som du leter etter, selv om det av og til forekommer feil i bygdebøkene. Hvor på slektsforum fant du Ingebrigt Ingebrigtsen Tøndel f 1766? Hilsen Aud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anita bakken

hei Jeg fant ham på treff under Brovold. Min Ingebrigt Ingebrigtsen f 1766 var innflytter til Skaun men døde ikke før 1848. syntes ikke det var helt urimelig at han kunne komme fra Agdenes. hilsen Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anita bakken

Hei Anders todal har skevet boka om Mellingsetra i Skaun. Jeg kan følge mine aner dit. og kanskje vidre til Hølonda. Har noen den boka eller vethvor jeg kan få tak i den? Leter etter Ingebrigt Ingebrigtson f 1766. Er det noen kirkebøker på nett som jeg kan lete ? Hilsen Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest anita bakken

Hei Har noen kjennskap til Ingebrigt Ingebrigtsen f 1766 Klett gård Oppdal. (utskrift ivar Hoels slektshistorie fra Oppdal. Jeg vet det var flere som flyttet ut bla til N- Møre. Kan det være mulig at han kunne ha flyttet til Skaun? Hvet ikke helt hvor jeg skal lete etter Min Ingebrigt Ingebrigtsen. Hilse Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.