Gå til innhold
Arkivverket

[#50734] Oluff Steffensen, Stavseng.


Gjest Robert Monsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Robert Monsen

Ved Prestens MT-1663/66, under Stafseng, Herøe Fierring, finner vi 5 oppsittere, deriblant Oluff Steffensen, 43 år, med 2 sønner, Ole, 14 år og Peder, 10 år. Er det noen som vet hvorfra denne Oluff Steffensen var fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

R. Monsen. - Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med ditt spørsmål, - som jeg også gjerne skulle hatt svar på. -- Selv har jeg nu sett igjennom skattemanntallet for Nesna og der fant jeg to Steffen. - En på (Tom) Eidet. - Han har ingen sønn Oluf, selv om det kom en Oluf i denne fam. et par generasjoner senere. -- Så er det en Steffen i Vandvig i 1629. - Kanskje dette er Vandve ? -- -- Jeg formoder at du skal videre på sønnen Peder Olsen, Stavsengvik. - Dersom du har funnet navn på hans 1. kone er jeg svært takknemlig for tips. -- Videre regner jeg med at du så skal videre på dennes sønn Ole Pedersen, f.c. 1683. - Nu vet jeg ikke hvor grundig du går til verks, men selv skulle jeg gjerne hatt navn på 1. kone til broren Nils Pedersen som var på Slapøy, - hvis du har. - Det har altså vært nevnt at han var g. 2. g.g.r. -- M.v.h. Alv.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert  Monsen

Hei! Jeg har ikke svar på dine spørsmål her, men om du sender meg dine eksakte spørsmål til robmon@online.no skal jeg se hva jeg har. Mvh. Robert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert  Monsen

Hei! Jeg har ikke svar på dine spørsmål her, men om du sender meg dine eksakte spørsmål til robmon@online.no skal jeg se hva jeg har. Mvh. Robert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.