Gå til innhold
Arkivverket

[#50741] Hvor er Frederikke Andrea Georgsdatter i år 1900, født 1853 i Gildeskål


Gjest Bente Dyrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Dyrstad

HejOvenstående er født 27 juli 1853i Gildeskål, Nordland, forældre Georg Simon Johansen og Anne Elisabeth Frederiksdatter. Frederikke er bosiddende i Overhalla 1875 og bliver viet 12 august 1877 i Overhalla til Ole Johannessen.moderen er bosiddende i Gildeskål i 1900 hos datteren Sara.venlig hilsen Bente Dyrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Bente :)Kan dette være din Fredrikke? LenkeKanskje navnet er feilskrevet? Georg og Jørgen har jeg tidligere sett er blitt forvekslet.Med vennlig hilsen og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Oj, dette er jo min slekt. Anne Elisabeth Fredriksdatters bror, Johan Christian Fredriksen, er opphav til mitt etternavn. Han var altså min farfars farfars far.Men dette parets etterkommere har jeg ikke sett veldig nøye på (ennå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Deres eldste sønn, Cornelius Gerhard, f. 7. mai 1879, ble døpt i Gildeskål, nr. 34 her: LenkeFar: Ind. Ole Johannessen, mor: Fredrikke Georgsd. Bosatt Morsdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

Hej FrankOle Johannessen født i 1852 i Dovre er udlagt som barnefader til min mands farfar som var født 1 april i Steinkjer, Egge bosiddende Lundplass senere Dyrstad.Jeg har nu ledt i 7 år efter Ole Johannessen for at finde hans videre skæbne.Har du evt mere på Parret.venlig hilsen Bente Dyrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Ole Johannessen finnes som tjenestekarl på Hun i Overhalla ved FT 1875: LenkeStår her oppført som født 1852 i Dovre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

Hej RigmorTak for linket, jeg tror det er den rigtige familie, men nu skal der kiges efter i kirkebøgerne.hilsen Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Hei, Bente.Jeg har ikke sett noe særlig på denne grenen av slekten ennå.Men her er i hvert fall Ole Johannessen gravlagt i Gildeskål i 1933: [url="http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=207311>LenkeI samme database, men uten bilde, finner jeg Fredrikke A. Johannessen, f. 1853, d. 1939, gravl. 06.03.1939.Dersom barna ble værende i Gildeskål, finnes nok også disse her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

Hej FrankTusind tak.Jeg kan supplere med at Ole Johannesen skulle have et barn mere, oplysningen er fra Stadsarkivet Trondheim.Hans Oluf ingen dataer, med pigen Line Cicilie fra Himo, Ranum, dette barn er ikke fundet.hilsen Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Denne Hans Oluf må vel finnes et sted i FT 1900 (hvis han levde opp). Og der står det i så fall hvor og når han ble født. Har du ikke noe ca. årstall for når han ble født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

Iflg mine beregninger omkring 1874.Peder Dyrstad er fra 1877, dette faderskab accepterer Ole ikke, men han har drengen Hans Oluf som er 3 år gammel.Dette fortæller ikke hvornår han er født, men går man efter vielsen og Ole's alder vil jeg tro mellem 1872-77hilsen Bentep.s har ikke fundet pigen Line Cecilie fra Himo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.