Gå til innhold
Arkivverket

[#50742] oscar løvaas


Gjest Jan H. Haakerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan H. Haakerud

Er det noen som vet hvem Oscar Løvaas var. Hvor han var født og hvem hans foreldre var.? Vet han malte en del faner for fagbevegelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Haakerud

HeiTakk for informasjonen. Men jeg har ingen anlese om når han er født. Jeg vet bare att han tilhører familien. Tenke kanskje att noen som viste om han som maler hadde noe mer informasjon. For kun opp noen faner ved søk på google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

En Oscar Løvaas var rådmannssekretær i Horten fra 1931 og var selv rådmann fra 1940 til langt opp på 1960-tallet, kanskje lengre (jeg vet ikke hvor lenge han levde). Han var født i Hof i Vestfold i 1904. (Kilde: 'Horten - fergestedet som ble marinestasjon og by' (1958).) Du vil sikkert kunne få biografiske opplysninger fra Horten kommune eller fra avisen Gjengangeren, hvis det er han du er ute etter. Han var meget sentral i byens styre og stell, og kontakt i arbeiderbevegelsen kan godt stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Waskaas

Hvis jeg var deg ville jeg kikka i kirkebøkene på Rjukan. Her oppe hadde vi en Oskar Løvås som malte flere faner. Han døde i 1940, og ligger gravlagt på Rjukan kirkegård. Lykke til! Mvh Berit Waskaas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.