Gå til innhold
Arkivverket

[#50751] Lucretia Jørgensdatter Hess


Gjest Vegard Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Vegard Berget

Skrev en post, men den forsvant. Beklager om to relativt like poster dukker opp.Jeg er på jakt etter fødselen til Lucretia Jørgensdatter Hess. Jeg mangler fødselsdato/år/sted. Men tror hun er født i enten Årdal eller Hafslo (mest sannsynlig). Hun gifter seg senere med Christen Bremer (Bremen), får minst et barn (Jens Bremer i 1774). Hun arver også gården Qvam, men kan ha bodd lenge på gården Sterreid.Uansett, jeg finner henne ikke igjen. Noen andre som klarer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Lucris Jørgensdotter (1751-1838) er fødd på garden Sterri i Hafslo av foreldri Jørgen Fredrik Jensson (1725-1792) og kona Metta Jørgensdotter (1724-1799), gardbrukarar på Sterri. Faren var frå nabogarden Beim, medan mori var frå garden Urnes i Hafslo, men på hi sida av fjorden.Hess-namnet ligg fleire generasjonar attende på farssida, men av og til har det i seinare forskingsarbeid vore ''pynta på'' vanlege namn frå 1700-talet!Vonar dette er til hjelp!Med venleg ghelsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.