Gå til innhold
Arkivverket

[#50761] Foreldre til Kari Pedersdatter Vigen ( Viken) 1779-1880 på Røros


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Foreldre til Kari Pedersdatter Vigen 1779-1880 gm 1809 Hans Christensen Korssjøen 1779-1864Har sett i Rørosboka 3 side 138 og bind 5 side 263. Jeg finner ikke ut hvem som er foreldre til Kari Pedersdatter Vigen 1779-1880 der.Kan det være Peder Ditlefsen Viken 1701-1753 gm Maren Pedersdatter Commandant 1706-1773 som er foreldre til henne ?Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Hans Christensen Korssjøen og Kari Pedersdatter Wigen ble gift 9/7-1809 (hognes.net). I 1875 bodde hun i Korssjøen og oppgis å være født 1778.Hun er nevnt i bind 5 under Flekviken side 263.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Det samme står i Rørosbok 5 på side 263 men at hun er født 1779. Hvis det er Peder Ditlefsen Viken og Maren Pedersdatter Commandant som er foreldre så må jo de ha hatt 12 barn da. Det er det som jeg er usikker på. Jeg tror ikke at det er Peder Ditlefsen Viken og Maren Pedersdatter Commandant som er foreldre til henne. Det ser ut som det er Peder Pedersen Viken 1733-1783 gm (1767) Anne Knudsdatter Aalen 1740-1816 som er foreldre til Kari Pedersdatter VigenKan noen bekrefte det Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

De du snakker om nå, er jo besteforeldene hennes! Foreldrene er Peder Pedersen Vigen og Anne Knudsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Da er vi enige. Det er dem som du forteller meg om. Nemte dem i nest siste linje i innlegg 3. Du har bekreftet det jeg trodde Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.