Gå til innhold
Arkivverket

[#50764] Husmansgd. Hausmannsgate Oslo 1890?


Gjest Gunn Huglen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om noen her kan svare på om gatenavnet Husmansgd er det samme som dagens Hausmannsgate?I emigrantlistene for Kristiania 1871-1930 finner jeg min oldefars bror, kunstmaler Olaf Jørgensen med familie som emigrerte i 1890, Heimstad er ført med Husmansgd 42, Kr.a. Lenke3 etterkommere av denne maleren kommer til Norge i august. De ønsker å besøke steder der forfedre bodde. Finner ikke Husmansgaden i folketellinger for Kristiania, 1865/ 1875/ 1900, kun navnet som likner. Hausmansgate finner jeg i dag på Oslo-kart.Her ser det ut til at nr. 42 fortsatt eksisterer, og jeg ville bli glad for hjelp med dette spørsmålet. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Mange tusen takk for svar , også for kirkebokside med Bjørns konfirmasjon! Da blir det en ny adresse i Oslo å vise til.Flott med de scannede kirkebøker, der har jeg funnet mange opplysninmger, og finner stadig nye om forfedre.Spennende med besøk av etterkommere av emigranter 1890. Første gang disse besøker Norge. Vi har fellesane gjennom tippoldeforeldre : skreddermester Hans Jørgensen og Karen Olsdatter. Våre oldefedre Olaf Jørgensen ( deres ane ) og Jørgen Jørgensen ( Min oldefar) var begge teatermalere ( anstrygere) ved gamle Christiania Theater.Takk igjen for rask hjelp! Ha en god sommer.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.