Gå til innhold
Arkivverket

[#50766] Skifte etter Mad. Nansen og Jomfru Nieman


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,nevner skifte etter Mad Nansen og Jomfru Nieman, som døde med bare noen dagers mellomrom i 1809, noe om Else Chr Niemans arvinger / slekt?LenkeMvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jomfruen var 'omtrent 100 Aar', og som arvinger nevnes cancellisecretaire og sorenskriver Christie og sorenskriver Knagenhielm, 'samt medarvinger'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk, Yngve.Da må jeg finne evt slektskap mellom cancellisecretaire og sorenskriver Christie og sorenskriver Knagenhielm. Kan hun evt være en tante eller grandtante av dem eller deres hustruer? Jeg får lete litt.Lenke LenkeMvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg antar at det kan være Werner Hosevinchel Christi , Cancellieraad og herselaugmand over Bergens laugsael, som bor på Indre Hope, Birkeland, Fana, i 1801[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=12&filnamn=f11249&gardpostnr=63&personpostnr=1098&merk=1098#ovre>LenkeHustru Hellene Margrethe CamstrupVerre er det med Hr Knagenhielm. Jeg fristes til å foreslå Cancelliesecretair og toldinspecteur Hans Knagenhielm Sunde i Kristiansand (tenker da på at der var en Nieman-slekt på Sørlandet). Hans hustru er Karen Ridderwold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Per Nermo

Er Cancelliesecretair og toldinspecteur Hans Knagenhielm Sunde i Kristiansand (Lenke) (født ca. 1752) en sønn av kaptein Nils Petersen Sunde (f. 1706) fra Sogndal og Wenche von der Lippe Knagenhjelm ?Og er sistnevnte en datter av kanselliråd Hans de Knagenhjelm (1696-1741) (til Kaupanger, Stedje og Losne) og Cathrine Elisabeth von der Lippe (1697-1771) fra Bergen ? (Sistnevntes mor het Wenche).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Hvis svarene på spørsmålene i siste innlegg begge er JA så er Hans Knagenhjelm Sunde fetter av den Christen Knagenhjelm (1756-1815) til Kaupanger som ble gift med Giert Hansen Niemand's et oldebarn Bolette Sophie Jersin (1767-1845).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Bolette Sophie Jersin sin 'mulige moster' (??) Bolette Jersin Niemand (1744-1808) fra Strinda (Trondheim) var 2. hustru til offiser i Trøndelag, Alexander Friederich Møllerup, f. 1729 i Oddernes (ved Kristiansand).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.