Gå til innhold
Arkivverket

[#50768] Hvor ligger, Svigstuen, Skille, Brendhaugen, Saugestadplass henne?


Gjest Bente Dyrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Dyrstad

HejsaJeg efterlyser disse bosteder, i hvilket amt, fylke finder jeg dem?venlig hilsen Bente Dyrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Hei.Anbefaler at du søker litt på denne O. Rygh: Norske Gaardnavne: http://www.dokpro.uio.no/rygh_ng/rygh_felt.htmlBrendhaugen 2 stk: Tomter, Romedal, Hedmark og Holmedal, Ytre Holmedal, Sogn og Fjordane.Svigestuen er ikke nevnt.Skille 2 stk: Brønnøy, Nordland og Alstadhaug, Skogn, Nord-TrøndelagSaugestadplass er ikke nevnt.Merk at O. Rygh stort sett bare tar med navn på hovedgårdene og ikke navnene på underbrukene.Hilsen Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I digitalarkivets kilder over folketellinger kan du også søke på på gårdsnavn . Her er gård Saugestad i en telling: LenkeStuen kunne jo være en plass under en gård her?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

tak for linkenedet er denne familie jeg leder efter, har blot fået følgendeFolketelling 1865 - Brathaugen/Brendhaugen nedre under Vada: Mathias Johannesen (Johnsen) husfar, husmand m/ jord - 52 år. Dorothea Larsdtr. kone - 42 år. Johannes sønn - 19 år. Helianna dtr. - 10 år. Even - sønn - 7 år. Olea dtr. - 3 år.og så har jeg denneFolketelling 1875 - Hervolden under Inner-Vada: Mathias Johannesen/Johnsen - inderst - dagarbeider og fisker - født 1814. Elen Larsdtr. husmor - født 1821.og detteElen Dorothea døde 10. april 1880 og ble begravd 20. april. Hun var bosatt på Skille, Brønnøy ved sin død. Mathias døde 30. januar 1883 og ble begravd 11. februar 1883. I kirkeboka står det at han døde på Saugestadplass som enkemann og fattiglem.så det er disse jeg leder efter.hilsen Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.