Gå til innhold
Arkivverket

[#50769] Hektner gård


Gjest jan h haaakerud
 Del

Recommended Posts

Gjest jan h haaakerud

Søker etter informasjon om hva det står om en som bodde på Hektner gård i 1900. Ingebret Taraldsen og hans sønn Osvald. Det er særlig informasjon om denne Osvald jeg søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn en lenke til Ingebret Taraldsen og hans familie i 1900 så blir det kan hende lettere å få noen til å slå opp i lokal gårds og slektshistorie om det finnes for området: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Jonson

Osvald Hartvigs dåp i Ministerialbok nr. II 2 (1892-1904), Fødte og døpte 1897, side 13 for Rælingen i Fet: Lenke mvh, Per Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav A. Nielsen

I bygdeboka for Rælingen (side 276) finner jeg følgende:' Berg bnr. 9. Denne stua lå mellom Norum av i dag og Haga. Berg er forlengst revet. Engebret Taraldsen Berg fikk skjøte på stedet i 1907. Om Engebrets familie se Støa under Smestad. Engebret drev som tømmerfløter mens han bodde i Berg. Familien hadde tidligere vært en tid i Amerika og flere av barna var født der.'På side 333 (ang. Støa under Smedstad) i bygdeboka står det: 'I 1908 kjøpte Engebret Taraldsen fra Kverneland i Flatanger, Trøndelag 1865-1922 g.m. Hanna Andersdtr. 1870-1966 Støa (Støtterud). Barn: Henry f. 1892 g.m. Asta Mathisen, Theodor f. 1894 g.m. Gunhild Kjepperud, Amanda f. 1895 g.m. Martinus Ramstad, Osvald f. 1897 g.m. Hilda Rudstad, Edvin f. 1899 g.m. Anna Sundby og Gudrun Olsen, Julius f. 1901 g.m. Dagmar Svendsrud, Ole f. 1902 g.m. Therese Johnsen, Ingeborg Karoline f. 1905, Borghild f. 1905 g.m. Johan Ramstad, Karsten f. 1907 g.m. Gerda Vestby,(her er det en opplagt trykkfeil i boka som jeg hopper over her), Aagot f. 1912 g.m. Ole Andreassen.' Det står videre noe om at 'denne familien kjøpte i 1915 garden Stang i Enebakk og flyttet dit.' Dette siste er litt uklart om det gjaldt Engebret og kona eller om det gjaldt et av barna med familie. Det står ingenting spesielt nevnt i bygdeboka om noen av barna.mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.