Gå til innhold
Arkivverket

[#50772] 'Forsvunnet' pike i Høland


Gjest Per Tore Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Tore Solheim

Kristine Hansdtr. Kløv var en eldre søster av min tippoldemor Sofie Hansdtr. Kløv.Kristine var født 9.5.1815, og døpt 16.5.1815. Hun ble konfirmert høsten 1829.Men så 'forsvinner' hun for meg.I juni 1855 ble Kløv-gården solgt til Sofies ektemann Amund. På dette tidspunkt er det dermed overveiende sannsynlig at Kristine er død.Men jeg har lett gjennom kirkebøkene fra Høland - sett på døde - i tidsrommet 1829 - 55, opptil flere ganger, uten å finne henne. Jeg har også gått gjennom listene over utflyttete.Er det noen som har ideer om hvordan jeg skal finne ut hvordan det gikk med Kristine?Med vennlig hilsenPer Tore Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Tore Solheim

Tusen takk. Det var en overraskende vending. Jeg ser også at ekteparet lever under folketellingen i 1875, men er borte i 1900. Nå får jeg noen flere tråder å nøste påmvhPer Tore Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.