Gå til innhold
Arkivverket

[#50780] Margrethe Willumsdtr Klinkhammer, født, død, hvor


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Hei.Søker opplysninger om denne Margrethe, det jeg vet om henne er at hun 29.01.1718 i Hole kirke gifter seg med Christian Jakobsen Walther ca 1689-ca 1740. De hadde 6 barn, Anne Cathrine, Helena Helvig, Margrethe, Gunhild, Mathias, Christian. Hvorav Christian og Margrethe døpes på Eiker henholdsvis 1737 og Margrethe.Noen som har støtt på henne ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

De troloves nok den oppgitte dato og gifter seg 18. februar samme år. Deres første barn er døpt i Vor Frelsers Kirke i Christiania fra og med Wilhelm (så de var nok litt flere) 20.04.1719. Ingen av dem kom fra Christiania, hans bakgrunn kjennes, men jeg kan ikke hjelpe deg med Klinkhammer og bakgrunn (men har heller ikke lett etter den ennå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Seigneur Willum Willumsen Klinckhammer var admiral Christian Bjelkes fogd og fullmektig på 1670-tallet, siden rådmann i Fredrikshald (= Halden), der jeg har funnet ham til 1692, men jeg regner med at han døde først noen år senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

I farten, så det er nevnt, bare to av barna er døpt i Christiania, foruten nevnte Wilhelm, også Helena Hedevig (23.10.1720). Familien var vel på Ulveland i Eiker fra 1727 (?). Faren var 1715-20 i tjeneste hos stiftamtmann Wilhelm de Tonsberg og står oppført som 'Vagtmester' ved dåpen i 1720.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

HeiHar ikke svar på det som det spørres om i innlegg 1, men har funnet dette:Død i Larvik 1795, Vestfold Enken Lisbet Klinkhammer 85 år nr 3 fra toppen på høyre side [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8245&idx_id=8245&uid=ny&idx_side=-197>LenkeDød i Sandeherred, Vestfold 1752 Maren Sibille Willumsd. Klinkhammer, Lars Gjegstads 68 år litt over midten på høyre side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Margrete var muligens datter av sr. W. W. Klinckhammer i Fredrikshald - hun er ihvertfall for ung til å kunne være hans søster og for gammel til å være et barnebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ved å gå inn på Eikers ministerialbøker, finner du Christian Walter på Ulveland (ikke navngitt barn under dåp) allerede i 1722 hvilket tyder på at de flyttet dit rett fra Christiania.Ut fra barnefødsler og ekteskap bør Magrete Willumsdatter Klinckhammer være født i tidsrommet 1692-1704.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Her var det skjedd en del.Jeg var ikke klar over at de bodde i Oslo en tid. Men hva vil det si å være 'Vagtmester' ??.Jeg har funnet skiftet i Drammen etter Helena Helvig Walther som ble sluttet i 1790 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=sk06021682&gardpostnr=1826&personpostnr=10700#nedre>LenkeChristiana Chr. Walther blir gift 17.08.1763 i Lier med Christoffer Jensen Hæg. Christiana døde på Grinerud 21.11.1809, da 90 år gml LenkeI 1801 tellingen er hun her, da kun 64 år gml. Tanken har slått meg at det kanskje er Christiana som døpes i 1737 og ikke Kristian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.