Gå til innhold
Arkivverket

[#50796] Søgni Johnsdatter f. 1849 i Gulen


Gjest Hanne Ihlen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ihlen

Jeg leter etter oldemor Søgni Johnsdtr f. 1849 i Gulen,død 1934 i Hafslo. Hun giftet seg rundt 1880 med Nils Olsen Walaker f.1854 i Hafslo. De fikk 4 barn i perioden 1881-1889. Er på jakt etter forhistorien til Søgni. Kilder så langt er FS,digitalark.samt gode hjelpere! Noen som kan hjelpe? mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her har du vel dåpen hennes i Fylketsarkivet: Lenke Far: Jon Monsson Birknæs bosatt på Byrknes og kone Christie Jonsdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Hei!Kan foreldra hennar vere døde før FT1865, ser dei fekk siste sonen i 1855 (ref. Fylkesarkivet i S&F sine databaser)?MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Da må jeg bare takke, ser det er mye å hente her. Tusen takk for hjelpen så langt, skulle det dukke opp mer så er jeg takksam! virkelig god jobb Kjellaug. Ser om jeg kan få avklart dødsfall på foreldrene etterhvert. mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er ekteskapet til Jon Chrisensen Birknæs og Brite Bendixdtr Risöen den 9/7 - 1805: LenkeBare hyggelig å kunne være til hjelp, Hanne-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er Synneve Hansdtr Birknæs död i 1824 (mor til Jon Monsson): LenkeDet ser ikke ut for at Fylkesarkivet har komplette lister her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Hei,takker igjen, jeg skriver så det spruter! Har litt problemer med å tyde lenken på innlegg 9. men sliter meg fremover.. Merknaden på 13 er også ikke helt 'min' skrift! Takk skal du ha, da er det tid for jobb! mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det sier jeg ikke noe på! Jeg greier å lese dette i lenke # 9:Döbt Joen Christensen og Brithe Bendixdatter Birknæs ... datteren Christie. Daabs .. fadderne: ...ken Joensön, Mikkel Joensön, Yver Mikkelsön, Aase Joensdtr og Giertrud Mikkelsdtr Alle fra Gaardene Birknæs.Siste setningen greier jeg ikke å tolke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Ja dette var bra,flott at du klarte å tyde. Fått mye ny informasjon nå. Tusen takk. Hanne (p.s. hvor er Angers?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Angers er i Loiredalen ca 270 syd fra Paris og 8 mil nord for Nantes. En by på 250 000 innbyggere-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hanne Ihlen

Hores ut som et koselig sted; befinner meg i Autun; ser Tour de France og ajourforer alle data jeg har mottatt. God sommer/ mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.