Gå til innhold
Arkivverket

[#50813] Elen Birgithe Thomasdtr f 15/1/1810 Måsøy


Gjest Marita Nilssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marita Nilssen

Elen Birgithe Thomasdtr får den 24/11/1849, Måsøy, sønnen Jørgen med gift mann Anders Hermansen. Hennes svigerbror tror jeg. Jørgen har jeg funnet via FS, har ikke tilgang på kirkeboka for aktuelle år. Mulig han dør som liten for jeg finner han ikke igjen senere.Kan denne Elen være den samme som ble gift med Jørgen Thomassen den 16/8/1829, Måsøy?mvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Odd Villy Ovesen

Fra kirkebøker for Måsøy:Født 24 Nov 1848, Jørgen /uægte/, hj.døpt af Anders Hermansen men barnet døde uden kirkedaab, foreldre: gift mand Anders Hermansen og enke Elen Thomasdtr RolfsøDød 28 Nov 1848, begravet 15 Des 1848, Jørgen Andersen, alder 1/90, Rolfsø, uægteDød 10/20?? Des 1836 Jørgen Thomasen, 30 Aar, fra Rolfsø, druknedeTror nok du har rett i at den Elen Thomasdtr det her er snakk om, er datter til Thomas Jacobsen og Siri Nicodemusdatter på Rolfsøy, og følgelig søster til Siri Thomasdtr som var gift med Anders Hermansen (selv om mellomnavnet Bergithe ikke er oppført ved fødselen til Jørgen).Mvh Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.