Gå til innhold
Arkivverket

[#50830] Momme. Tyding av skrift. Kongsberg


Gjest Terje Forsberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Else B. Rustad

Begravet 4. juli 1778: 'Ole Claus. Momme, gift Mand fra Glittre, som ved een u-lykkelig hendelse skiød sig til døde paa Sølversborg-Grube; gl. 45 Aar, alle Kl. fri'Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Glitre er i Kongsberg, på østsiden av Numedalslågen, der Laagdalsmuseet ligger i dag.mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Forsberg

Takk. Glittre er vel ikke hans födested, har prövd forgjeves å finne det.Pröver også finne en forbindelse til Mommefamilien i Skoger og Drammen.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Bjørg Lunde

Hei, jeg svarer her i stedet for 56223, slik at Terje slipper alle mailene.I 1771-manntallet finner jeg en kar som kanskje er den du leter etter: Ole Clausen, hauer ved Silber Spuhr gruve, 37 år, født i Drøbak, tjenestetid 18 år, gift, har 3 barn.Jeg finner samme kar i 1765: Ole Clausen, hauer, 29 år, født i Drøbak, tjenestetid 8 år, gift, tilhold i Bergstaden.Håper dette kan hjelpe deg videre. Men manntallene er langtifra fullstendig, så han behøver ikke stå der i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Forsberg

Takk Bjørg, Det kan stemme, han giftet seg med Abelone Pladt i 1764 og har tre barn i 1771, Drøbaksporet er nytt i denne sammenheng, men fraværet av navnet Momme gjør det kanskje tvilsomt ? Mvh. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.