Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hans Gangstø

[#50844] Emigranter fra Bergen 1872

Recommended Posts

Gjest Hans Gangstø

I NY Passenger Lists 1820-1957 finner jeg T E Christiansen som ankommer NY 1 Jul 1872. Han skal være født i Norge i 1851 og utvandret fra Bergen med skipet 'St.Olaf'. I skipslistene fra Bergen er han oppført som følger: T. E. Christianssen 21 m shoemaker Norway America St. Olaf 1872 Jun 13 Jul 01 Finnes det flere opplysninger i originallistene? Jeg skulle svært gjerne hatt rede på hans fødested/bosted i Norge. Mvh Hans Gangstø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

'Originalistene' i dette tilfellet er skipets passasjerliste, tilgjengelig på mikrofilm fra National Archives, USA. Originalene er kassert. Men det viktige her er at alle opplysninger fra listen skal være tatt med i databasen. Fødestedet er dessverre ikke oppgitt der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Gangstø

Takk for tilbakemelding. Mvh Hans Gangstø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein Arild Bergset

Han som står rett under T E Christiansen på skipslista er Michael M Røvær, 30 år. Rett over står Gjertine Olsdatter, 44 og borna Knut, Olai, Susanne, Johanne og Gjertine. Dei har ikkje nødvendigvis noko med kvarandre å gjere, men eg tenkte eg kunne nemne det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Gangstø

Takk. Det var nyttig. Mvh Hans Gangstø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.