Gå til innhold
Arkivverket

[#50844] Emigranter fra Bergen 1872


Gjest Hans Gangstø
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Gangstø

I NY Passenger Lists 1820-1957 finner jeg T E Christiansen som ankommer NY 1 Jul 1872. Han skal være født i Norge i 1851 og utvandret fra Bergen med skipet 'St.Olaf'. I skipslistene fra Bergen er han oppført som følger: T. E. Christianssen 21 m shoemaker Norway America St. Olaf 1872 Jun 13 Jul 01 Finnes det flere opplysninger i originallistene? Jeg skulle svært gjerne hatt rede på hans fødested/bosted i Norge. Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

'Originalistene' i dette tilfellet er skipets passasjerliste, tilgjengelig på mikrofilm fra National Archives, USA. Originalene er kassert. Men det viktige her er at alle opplysninger fra listen skal være tatt med i databasen. Fødestedet er dessverre ikke oppgitt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arild Bergset

Han som står rett under T E Christiansen på skipslista er Michael M Røvær, 30 år. Rett over står Gjertine Olsdatter, 44 og borna Knut, Olai, Susanne, Johanne og Gjertine. Dei har ikkje nødvendigvis noko med kvarandre å gjere, men eg tenkte eg kunne nemne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.