Gå til innhold
Arkivverket

[#50845] Savner skannede begravelser i Vestre Aker (Oslo)


Gjest Helge R. Naess
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Warberg

I ministerialbøkene fra Vestre Aker som er lagt ut finner du begravelser for perioden 1855-1904. I klokkerbøkene fra Vestre Aker er det derimot ikke ført begravelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Takk for svar fra Warberg. Jeg synes det er merkelig at jeg hadde oversett dette.Et tilleggsspoersmaal: jeg vet at personvern for avdoede har vaert diskutert tidligere, men er det virkelig noe behov for 'personvern' for avdoede personer helt opp til vaar tid, siden alle doedsfall blir offentliggjort ?Dertil: vil f.eks. begravelser fra 1908 bli skannet, for slikt er jo over 100 aar gammelt. (Undskyld mine ae,oe.aa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Warberg

Dødsfallet i seg selv er offentlig, men ikke dødsårsaken. Dødsårsak er oppgitt i nyere kirkebøker, derfor legger vi ikke ut opplysninger fra begravelseslistene yngre enn 80 år. Fra de prestegjeld/kirkesokn/menigheter der det er avlevert og mikrofilmet kirkebøker med begravelseslister frem til og med 1926 blir disse lagt ut. Men fra mange prestegjeld/kirkesokn/menigheter er ikke det tilfelle. Som f.eks. for Vestre Akers vedk. der siste årgang pt. er 1904.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.