Gå til innhold
Arkivverket

[#50849] Når døde Hans Kristian Sandblost f.20/10 1865 og Hanna Nilsdatter f 08.11 1862


Gjest Britt Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Eide

Hei. Håper noen kan ha opplysninger om når mine oldeforeldre døde. Jeg vet at Hans Kristian Larsen var født 20.10.1865 i Årsbogen. Han ble gift med Hanna Nilsdatter Sandblostf 08.11.1862. Hans flyttet til Sandblost og tok navnet derifra. Jeg vet heller ikke vielsesdatoen deres. Deres datter Olise Nelie f 30.04.1895 er min bestemor. Jeg vet at de hadde flere barn: 1. Lars 2. Inga 3. Datter ?? Jeg vet at hun ble gift på OppdalJeg fant gravstøtta til Lars på Hustad kirkegård. Men jeg fant ikke støttene til mine oldeforeldre. Jeg regner med at de ble begravd der. Jeg fant deler av gravstøtta til bestemor til Hanna. se tema 50672. Håper noen kan bidra med opplysninger. mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

Den dattera som ble gift i Oppdal kan ha hett Konsine.Ifølge en oversikt over slekten på Sneve - Oppisto i Oppdal ble Hans Halvorsen Hoelsæter (1901 - 1929) gift med Konsine Hansdatter Sandblost (1897 - 1972) fra Hustad på Møre. De hadde to barn; en sønn Helge (1927) som døde som barn og en datter som vokste opp og ble gift. Jeg vet ikke om hun lever ennå, så jeg legger ikke navnet hennes ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Eide

Hei. Takk for hjelpa begge to.Ttakk for opplysninger ang. vielse Johan Arthur. Knut, jeg tror du har rett ang. siste datter. Send meg gjerne opplysninger til bjoernei@online.no mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Eide

Hei. Jeg har idag vært på Hustad gravgård i et håp om å finne ut når de døde. Fant desverre ikke noe. Endel av gravstøttene var uleselige. De kan jo også blitt fjernet.I tilfelle litt rart da jeg fant gravminner fra mine tipp.tipp oldeforeldre. Kirkebøkene for aktuelt tidsrom er ikke skannet/frigitt. Har spurt en god del folk, men ingen kan gi svar. Håper noen kan hjelpe meg med mysteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Eide

Hei. Har i dag undersøkt litt mere. Har fått vite at de er begravd på Hustad, men gravene er antagelig slettet for ca. 10 år siden. Hans Kristian døde ca. 1937 og Hanna ca. 1944. Håper noen kan bidra med opplysninger. mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Eide

Hei. 'Mysteriet' om når mine oldeforeldre døde er løst. Har fått vite i dag at Hans Kristian døde 30.06.1937 og Hanna Nilsdatter døde 24/8 1942. Skal bli vist gravene på fredag. Er fortsatt opptatt av opplysninger om familien.mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Hei. Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om oldefars datter Inga Pauline. Det jeg vet om henne er at hun ble født25.oktober 1893 og døpt i Hustad kirke 14.januar 1894. Hun ble gift med Magnus Halten fra Kristiansund. De fikk bl.a disse barna: Hjalmar, Helge og Arthur. Videre vet jeg at hun bodde i Kristiansund og er begravd på Kirklandet gravgård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Eide

Hei. Til Innlegg 4. Knut Sandblost Konsine Emelie er søster til min oldemor. Hun ble født 13.mars 1897 og døpt 7.juni 1897 i Hustad kirke. Jeg vet at hennes gutt døde tidlig, men ikke når. Jeg visste heller ikke navnet hans. Takk. De hadde også en datter som lever fortsatt. Regner med at du vet navnet hennes.Navnet hennes har jeg også, men jeg vet lite om henne, og vil bli veldig glad om du kan bidra med opplysninger. Hvor kan jeg finne opplysningene som du har om Sneve - oppisto. Send meg gjerne opplysninger til bjoernei@online.no mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.