Gå til innhold
Arkivverket

[#50850] Mindre kvinnediskriminering i fødselsregistrene


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Ofte er kirkebøkene ført slik at barn av hunkjønn står på høyre side. Ved ca 100% forstørrelse, fører dette ofte til at det er mer tungvint å søke etter barn av hunkjønn. Det jeg ønsker at programmet kan gjøre, er:1. La end-knappen flytte til slutten av linjen (og ctrl+end til nederst på siden (som nå)) og tilsvarende for home.2. Gjenta overskriften til venstre på siden, slik at den også står på høyre side, både oppe og nede.I tillegg ønsker jeg enklere blaing:Lage hurtigtast, f.eks. alt+høyrepil for å gå til neste side, alt+venstrepil for å gå til foregående side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det går sikkert an å forandre 'bla-mulighetene' i de scannede protokollene, uten at jeg har noen tanker om hvordan det kan gjøres. Jeg har heller ikke oppfattet det som noe problem. Men å kalle inndelingen i kirkebøkene for 'kvinnediskriminierende' er vel å tøye dette begrepet litt vel langt?Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.