Gå til innhold
Arkivverket

[#50851] usa


Gjest gunn nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest gunn nilsen

kan noen være så snille å hjelpe meg,prøver for siste gang å finne bestefar halvor antonsen 27-10-1890 dro til usa med båt fra norge.det siste jeg fant var residens swift men kommer ikke inn på programmet er heller ikke så flink i engelsk.lurer på hvor han ble av og hvor han er gravlagt.mvh gunn nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Vet du noe mer om når han dro?Alle opplysninger om hvor han var fra, hvor han dro etc., hvis du vet det, er også nyttige. Halvor Antonsen gir litt mange treff. Trenger derfor så mye opplysninger som mulig for å finne den rette./S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Hei GunnDu bør gjøre som Åse Kristiansen,Dyrøy foreslo for deg i jan under tema 46105: 'Gunn, - det er lurt å ha alle opplysningene samlet under ett emne.'Ved å starte nye tema m så sparsomme opplysninger kan det være mange som gjør masse dobbeltarbeid med å lete opp de samme opplysn som du allerede har fått. Dine hjelpere på nettet mister også muligheten til å følge tankegang og 'gransknings-vinkler' som er gjort underveis for å komme frem til der du står nå. På den måten utelates en mulighet for kommunikasjon her på nettet ifh til gamle og nye innspill for å evt komme nærmere løsningen på ditt problem.Dette er ment som et råd fra min side (du skrev at du var ganske 'ny' i dette, jmfr innlegg 12 tema 45356) men du er selvfølgelig velkommen til å starte så mange temaer du vil!Jeg forstår at du gjerne vil vite din bestefars skjebne og det er trist at du ikke har noen igjen å spørre om din slekt. Jeg håper inderlig noen kan gi deg tips videre, Gunn.Lykke til! Mvh Anniken Lindaas KolstadLenke til Gunns tidligere tema på samme emne: 45356,45949,46105,47929,49562,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn nilsen

Hei steinar. du så kanskje lenkene mine,er helt grønn så som du ser har jeg vel rotet det til litt. men blir kjempeglad for all den hjelpen jeg kan få,mvh Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Hei Gunn! Alle har vi noe å lære...Nå er Kragerø lagt ut på 'Gravminner i Norge' hos DIS-Norge og der fant jeg graven til Marie:Id Fnavn Enavn Fdt Får Ddt Dår Bdato Bår F R Gnr B Gravsted Kommune Kirkesogn Korr1661683 Marie Antonsen 2101 1891 2908 1979 0409 1979 C 06 018 Kragerø Kragerø KragerøKan ikke finne Halvor her, så dine antakelser kan nok være riktig om at han ikke kom hjem.På graven ved siden av finner jeg: Margot Helena Antonsen født: 17101928 død: 25081991. Dette er vel en datter/svigerdatter vil jeg anta.Dette var kanskje opplysninger du kjenenr til??/S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

Hei Steinar.ja det er farmor og tanta mi men takk alikevel.det er bestefar jeg leter etter hans siste påmønstring i kragerø var 10-3-1940,Mvh Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Hei GunnHar du forhørt deg i skifteretten hvor din bestemor døde ? Mulig de kan ha noen opplysninger1979 er jo ganske nytt,men siden du er direkte etterkommer burde det ikke være noe problem å få tilgang til de eventuelle opplysninger de har.Når det gjelder nordmenn som døde i utlandet (de som beholdt sitt norske statsborgerskap) skulle det sendes melding til UD i Norge Riksarkivet i Oslo har en database over disse,er ikke helt sikker på hvor langt fram i tid den går,men det får du vite ved å ta en telefon dit.Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Nilsen

Hei solveig.takk for opplysningene det skal jeg prøve på,kjente verken bestefar eller foreldrene hans så det hadde vært så morro å finne ut litt om dem.Mvh gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Nilsen

Hei solveig.takk for opplysningene det skal jeg prøve på,kjente verken bestefar eller foreldrene hans så det hadde vært så morro å finne ut litt om dem.Mvh gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Hei Gunn! Slik jeg har forstått Brukerforum går det ikke an å få samlet alle sine tema(nr) under ett. Hvis jeg tar feil i dette håper jeg noen av dere andre kan gi oss bruksanvisningen! Derfor er det viktig at vi henviser/legger inn lenker til tidligere tema ang samme sak eller med viktig info ang saken. Jeg la derfor inn lenker til alle dine temaer under ditt nyeste tema (dette). Det betyr at dette tema er det mest oppdaterte og omfattende innen din 'sak'. Det som er viktig fremover er at du nå fortsetter å holde deg til dette temanr når du legger inn innlegg (slik som du nå gjør). Du har sikkert også nå erfart at uansett hvor langt nede i 'rekka' ditt tema ligger, vil det plasseres på 'førsteplassen' igjen så snart det er aktivitet under temaet ditt. Derfor er det viktig at du, samme hvor lang tid det er gått, fortsetter innleggene under dette temanr og ikke starter ett nytt. HVIS du vil starte et nytt tema er du fremdeles selvfølgelig velkommen til dét, men det er altså lurt å legge lenker/henvisniger til tidl tema etc som kan hjelpe/underbygge dine forespørsler. Håper du får noe ut av mine forklaringer!Ønsker deg fremdeles lykke til videre og håper du får gode resultater fra skifte eller annen hjelp. Stå på! Mvh Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Til Gunn Nilsen: jeg ser at du er en flittig bruker av digitalarkivet. Kan jeg da be deg alltid gi oss et brukbart tema - for slikt som usa eller bestefar er ikke nok. Her skulle du kanskje ha sagt: Halvor Antonsen til USA 1890 og noe stedsnavn hvis du kjente til det. Hvorfor? Det er tusenvis av folk som slaar etter her hver dag. Hvis du hadde gitt litt opplysninger i temaet, slipper mange av oss aa bruke tid paa saken, hvis den er utenfor ens interessefelt. Det ville spare mye tid - for oss ! Beste hilsen, Helge Naess. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Jeg støtter innlegg 13.Eneste grunnen til at jeg åpnet denne tråden, var at jeg så innholdet i (13). Jeg hopper normalt over en tråd som har en så lite bekrivende tittel. Jeg bidrag gjerne der jeg har noe å tilby, men om jeg ikke oppdager at jeg kunne bidratt, så får det heller være. Og om jeg går glipp av informasjon som kunne vært nyttig for meg, så sørger jeg ikke over det, for en slik tråd er veldig vond å finne igjen.Ellers lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.