Gå til innhold
Arkivverket

[#50859] Omstreifer og veiarbeider Karl Johan Johannessen


Gjest Håkon Havik
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Havik

Karl Johan Johannessen er ved FT 1900 oppført som gift med Julie Andersen og bosatt i Tøiengaden 22 i Kristiania:LenkeSom man kan se er han oppført som Christiania Veivæsenarbeider, men jeg har i senere kilder (dvs. politijournaler som omhandler kona Julie) funnet ham nevnt som omstreifer.Er det noen som vet noe om Karl Johans opphav og liv? Han ble trolig gift med Julie en gang etter år 1897 og før 1901, men jeg har ikke funnet vielsen noe sted. De hadde trolig ingen barn.Hilsen Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Havik

Prøver meg igjen med litt mer info:Karl Johan Johansen ble født den 18.11.1858 i Nes i Akershus, døpt den 26.12. Han var sønn av husmann Johan Andersen (død 1858, 36 år gml) og Karen Johnsdatter som bodde på plassen Myra under Munkerud i Nes.Her er de i 1865: LenkeDet blir på begynnelsen av 1900-tallet opplyst at Karl Johan angivelig var av taterslekt.Er det noen som kan gi meg noe mer informasjon som kan bidra til å bekrefte/avkrefte hvorvidt han var av taterslekt?Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.