Gå til innhold
Arkivverket

[#50862] Søk i database for Klepp og Time


Gjest marit totland
 Del

Recommended Posts

Gjest marit totland

Så vidt jeg vet er det laget en CD/database med kirkebøkene fra Time og Klepp. Er det noen som kan søke i disse for meg?Jeg er på jakt etter tidspunktet for dødsfall for: - Mathias Halvorsen, født 17.10.1827- Olava Elsine Tollefsdatter Ljosdal Schou , født 04.01.1855 (Kan ogås ha brukt slektsnavnet til mannen: Mathiassen)Med hilsenMarit E Totland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Vet du kanskje sånn omtrent hvor gamle disse menneskene ble? Hvis du kan treffe rett innenfor 5-10 år, så er det kanskje en overkommelig oppgave å lete dem opp i kirkebokens liste over gravlagte, dersom du vet hvor de bodde ved livets slutt, vel å merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit totland

Ja, det burde jeg selvfølgelig ha skrevet. Mathias døde en gang mellom 1900 og 1915. Olava Elsine døde en gang mellom 1905 og 1909.Problemet er at de levde et omflakkende liv, så selv om jeg vet sånn noenlunde hvor familiene oppholdt seg på denne tiden, kan det tyde på at de døde og ble gravlagt 'på reise'. Jeg har lett i kirkebøkene på de mest sannsynlige stedene. De holdt seg mye rundt Grimstad og på Jæren. Grunnen til at jeg spør etter databasen for Time og KLepp, er at jeg har forstått det slik at det er laget en søkemotor til den databasen som gjør at de kan søke på navn i stedet for å måtte lese gjennom alle kirkebøkene. Og da kunne det være greit å eliminere, evt finne noe der. Med hilsenMarit E Totland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.