Gå til innhold
Arkivverket

[#50867] Tyde skrif i kirkebok


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Gaute Zøllner

Kirkebok Barbu 1883-1898 i Aust-Agder gift 1892 neders på siden 43 Edvard Eriksen. Jeg tyde fødested som Trygstad(ved Stiklestad). Finner ikke ut hvilken kirkebok hvor han står. Eller har jeg feil sted. Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Siw, ser du fant han selv. Jeg brukte litt lang tid på å se igjennom hele 1857 slik at du fant han før meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Berit:Ja, hvis det er rett sted, så kan det være rett person. Har sett gjennom FT 1865 uten å bli særlig klokere. Syntes dette alternativet var det nærmeste, men er slett ikke sikker:-)Mvh Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Gaute Zøllner

Nils Edvard Eriksen gift borgelig med Marthe Olsdatter Gundersen Lenke nederst på siden. Se også lenke (7).Det står at han var 'fraskilt'. Hvem var hans 1. kone? I ft 1900 for Barbu står oppført en Hjerta Eriksen f 1887, som kan være fra hans 1. ekteskap. Var hans 1. ekteskap også i Arendal distriktet?Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner
Lenke Nr 105, Gjerta Otilie`s mor her er vel den samme Martha som gifter seg med Nils Edvard Eriksen!? Enke her også! Så Herta/Gjerta var altså ikke Nils Edvard`s datter. Gaute
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.