Gå til innhold
Arkivverket

[#50918] Hvor kom kona til Saxe Andersen Solli (1684- 1760 )Røros)) fra ?


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Lurer på om noen kan svare meg på hvor Kona til Saxe Anderssen Solli 1684-1760 kom i fra og hvem som er hennes foreldre ? Det jeg vet er at hun har navnet Berit Nilsdatter 1684-1772. Dette står i Rørosbok 3 side 151 under Gården Sollia Østre gnr 132/204Kan noen Hjelpe meg ?mvh Rolf M Kirkbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Dette blir nokså tynt, er jeg redd. Saxe Solli har to barn født etter 1727. Blant fadderne finnes en Ole Nilsen Døl. Han var 28 år i 1701. Videre er det i 1701 en Nils Nilsen Døl 20 år og en Nils Ingebretsen Døl 85.Det er alt hva jeg kan bidra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Det blir vel Margrethe og Siri du sikter til da. Jeg får bare la det stå som det står i bokanår det gjelder Berit Nilsdatter.Kanskje du vet hvem Nils saxesen s (født i 1715 )kone Gjertrud Knudsdatter er ? Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Gjertrud Knudsdatter må være av slekten Rytter. Hennes far Knud (Larsen) Rytter død 1741 66 år (RHD). Sistnevnte var gift med Anne Cathrine Olsdatter (Jemt). Det var ifølge mine notater skifte etter hennes mor Gjertrud Olufsdatter på rydningsplassen Jemtvolden 18/9-1733. Enkemannen Ole Andersen. Datteren Anne Cathrine Olsdatter gift med Knud Rytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det står sikkert noe et eller annet sted om slekter som Døl og Rytter, men jeg vet dessverre ikke hvor.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.