Gå til innhold
Arkivverket

[#50921] Sølvfinnen av Puransætta, Våler i Solør


Gjest Jan Søstuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Søstuen

Jeg søker etterkommere etter sølvfinnen av Puransætta i Våler i Solør. Det skal visstnok ha vært skrevet noe (fra 1967) som heter 'Ætteliste for slekta etter ANDERS PEDERSEN og ERIK PEDERSEN NYBORG. Sølvfinnen av Puransætta i Våler i Solør'. Forfatterne var Asbjørn Bru og Hedvig Liberg. Er det noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ser i allefall at A. Bru: Puransætta (1967) står nevnt i bibliografien på nettsidene til Sør-Østerdal slektshistorielag (Slektshistorie fra tilgrensende områder) www.sor-osterdalslekt.no/Bilbliografi.htm. Kanskje slektshistorielaget kan gi deg noe mer informasjon? www.sor-osterdalslekt.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Arild Kompelien

Angående anene til Erik Pedersson bør det gjøres oppmerksom på en feil i boka.Jeg har ikke boka, men foreldrene der (som i Vålerboka) , er feil far på Erik Pedersson. Faren Peder Eriksson var ikke en Purainen født i Risberget 1758, men en Muhoinen født 1772 i Molberget, Åsnes (C. A. Gottlund: Folkmängden på Finnskogarne 1823 og Kb. Hof).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Helle Simensen

Jeg jobber også med 'Puranætta', som kanskje ikke er Puranætta allikevel. Jeg er etterkommer etter Sølvfinnen gjennom hans sønn Embret. Ta kontakt, så kanskje vi kan hjelpe hverandre. Hilsen Helle Risberg Simensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle Simensen

Jeg jobber også med 'Puranætta', som kanskje ikke er Puranætta allikevel. Jeg er etterkommer etter Sølvfinnen gjennom hans sønn Embret. Ta kontakt, så kanskje vi kan hjelpe hverandre. Hilsen Helle Risberg Simensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.