Gå til innhold
Arkivverket

[#50923] Foreldre /besteforeldre til Johannes Jensen Solli fra Røros ?


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Søker foreldre /besteforeldre til Johannes Jensen Solli sannsynnligvis fra Stormoen på Røros. Hans kone skal være ei Berit Olsdatter fra Kaspervollen ? ( Hvem er foreldre ? ) Barn : Jens Johannesen f 1822- 1888 gm Tina NordboeRolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Fra Hognes.net:Johannes Jensen Skomager gift 1/3-1812 med Berit Olsdatter Hitterdal.Far til Johannes skal være Jens Johannessen Skomager gift Gjertrud Johannesdatter Koch. Disse er på Stormoen i 1801:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jens døpt 7/5-1755. Far: Johannes Jensen Feragen. Det var denne Jens som ble gift med Gjertrud Johannesd. Koch.Johannes Jensen Feragen gift 7/5-1755 med Maren Olsdatter Solli. Disse skulle ifølge Rb 4 være søskenbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Disse har vel ingen kobling til Sollia gårdene da.Eller er det det? Jeg ser det er ei som heter Maren som er født i 1730 på Gården Sollia vestre side 153, men jeg mener at det må være Maren Ingebrigtsdatter Solli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg driver nå og sjekker det som står under Stormoen i bind 4. Johannes Jensen Skomager (alias Feragen) og Maren Olsdatter Solli i 1801:LenkeMaren Olsdatter Solli (f. 1733) var datter av Ole Jonsen Solli og Maria Evensdatter Selbyg (gift 14/5-1731).Slik jeg forstår det av teksten i Rørosboka var Johannes Jensen f. ca 1724 sønn av Jens Jonsen Solli , som en bror av Ole Jonsen Solli. Denne Jens flyttet til Feragen, og var gift med Maren Åsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg pleier alltid å ta en ting om gangen. Det står ingenting om hvem Jens Jonsen Solli var gift med! Maren Aasen var hans mor. Hun døde i 1741 som enke etter Joen Solli.Joen Ingebrigtsen Solli i 1701 med sønnene Ole og Jens:LenkeSå følgende spørsmål gjenstår:Hvem var Jens Jonsen Solli gift med?Var han faren til Johannes Jensen f. ca 1724?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Se hus 324 Stormoen bind 4 side 450 og litt videre. Det står en del årstall bl a som jeg ikke har tatt med ovenfor.Johannes Jensen Feragen/Skomager var 73 år i 1801 og skulle være født ca 1728 (ikke 1724 som jeg skrev ovenfor). Han finnes ikke i databasene, så om han er født på Røros, må han være født før 1727.Jeg må si jeg stiller meg nokså avventende til at han skulle være sønn av Jens Jonsen Solli og ?? Jeg vil se det i kirkeboka før jeg tror helt på det. Det blir ikke før kirkebøkene ligger skannet på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Vi får komme tilbake til det angående det med Jens Jonsen Solli.Jeg stilte et spm angående Gjertrud i innlegg 5. Jeg mener at Mor til Gjertrud er Gunnilla Pedersdatter Schancke. Har jeg rett i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.