Gå til innhold
Arkivverket

[#50927] Rasmus Andreas Olsen fra Byrkeland i Førde født 25.januar 1863


Gjest Johan Midtgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Midtgård

Rasmus er sannsynligvis far til min bestefar Johan Olai Midtgård (Rasmussen, Olsen) uekte barn født 1881 i Selje. Har kommet til at Rasmus dro til Amerika sammen med sin bror Anders fra Bergen den 1/6-1882 med Cunard Line. Her stopper alle spor. Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Brandsøy Lystad

Hei!Jeg har sjekket litt i de aktuelle bygdebøkene. Rasmus Andreas Olsen finner jeg i Byrkjelia (ikke Byrkjeland) i Naustdal.Det står ikke så veldig mye om han, annet enn at han var født i 1863, og utvandret til USA i 1882. Hans foreldre og søsken står også omtalt, men dette er kanskje informasjon som du allerede har?mvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Brandsøy Lystad

Forøvrig var det mange av de andre søsknene til Rasmus Andreas som også utvandret, ikke bare broren Anders Olai. Kanskje reiste de til det samme området?Tar med en liten oversikt over søskenflokken:1. Anna Massi Jørgina Henrikke f. 1856.2. Andrea Lovisa f. 1858, gift 1880 med Martin Nilsson Klopstad, utvandret til USA i 1883.3. Anders Olai f. 1860, utvandret til USA i 1882.4. Rasmus Andreas f. 1863, utvandret til USA i 1882.5. Rise Serina f. 1865, d. 1867 i Byrkjelia.6. Lise (Siri?) Rise Anella f. 1868, utvandret til USA i 1886.7. Dødfødt barn i 18728. Ivar Bertin f. 1873, utvandret til USA i 1886.Mvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Midtgård

Takk for svar. Har de fleste av søskenene. Har også funnet at hans mor Helle dro sammen med Rise og Ivar i 1886.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.